خبرگزاری کار ایران

ادیانی در نطق میان دستور:

کارآمدی مجلس در دستان نمایندگان مقتدر است/ اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در اولویت مجلس یازدهم باشد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۵۷

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس در اولویت مجلس یازدهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعلی ادیانی در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه۶ بهمن) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در واقعه هولناک شهادت سیدالشهدای مدافعان حرم سپهبد حاج قاسم سلیمانی مطالب متعدد وفراوانی در تمجید و تحلیل این شخصیت کم نظیر بیان شد، اما در ادبیات سیاسی و در قاموس تجلیل از شخصیت ها، واژه جدیدی از زبان مقام معظم رهبری خلق شد، ایشان در تجمید این شهید عزیز از عنوان مکتب شهید سلیمانی نام بردند و در جایی دیگر این شهید بزرگوار را شاگرد مکتب امام خمینی(ره) خواندند.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در گفتمان سیاسی در ۱۲ سال اخیر، با واژه مکتب آشنایی داریم. یادمان هست که کسی در دولتی که محوریت داشت در درون نظام و در درون دولت جمهوری اسلامی واژه ناموسی را خلق کرده به نام مکتب ایرانی و در ادامه آن در گفتمان سیاسی، واژه ناموس دیگری خلق شد که اسلام رحمانی نام داشت. درست است که یکی از ابعاد اسلام به دلیل تکثر آن، بعد رحمانی است اما تحصیر و تحدید آن از اسلام همانند داستان مولوی و فیل شناسی است که اتفاق افتاد.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: مکتب ایرانی ابتداع شده بر دو قاعده بود که یکی از آنها ناسیونالسیم ایرانی و دیگری التقاط فکری معجون و منفوف در دیگر نحله های  اجتماعی و سیاسی که به همین نسبت، اسلام رحمانی ابتداع شده بر دو اصل است که یکی از آنها اومانیسم ودیگری لیبرالیسم است که هر دو بر هم تنیده اند.

وی بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی ابتداع شده بر اسلام نام و اصیل است، ابتداع شده بر اسلام ناب امام است، ابتداع شده بر قرائت مقام معظم رهبری از اسلام است. ابتداع شده بر اسلام به قرائت شهدا است. ابتداع شده بر اسلام مقاومت در برابر کفر محارب و رحمانیت و خفض جناح در برابر نیروهای متدین و ایران اسلامی و مسلمانان عالم است.

ادیانی اظهار کرد: مجلس یازدهم را در پیش داریم؛ اولویت های متعدد و متکثر در حوزه های اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی است. اولویت هایی مانند اشتغال، بیکاری، اقتصاد مقاومتی، بانکداری، فقر وفساد وتبعیض، ناکارآمدی ساختار اداری ومسائل دیگر، آسیب های اجتماعی، فرهنگ و معاش مردم از اولویت ها محسوب می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستیابی به مسائل ذکر شده امکان ندارد مگر با اصلاح آیین نامه داخلی مجلس که باید اصلاح آن در سه حوزه صورت گیرد. شما نمی توانید طرح ها و لوایح محکم را در این جا منتج به نتیجه کنید چرا که باید در سه حوزه آیین نامه مجلس تغییر واصلاح گردد.

وی درباره این سه حوزه توضیح داد: اولین حوزه، ساختار کمیسیون‌ها، دومین حوزه ابزارهای محکم و مقتدارنه نظارتی، سومین حوزه تغییر شرایط قرار گرفتن دستور هفتگی مجلس که بعضا برخی از دستور کارهایی در مجلس مطرح می شود که نه تنها اولویت ندارد بلکه در ته جدول است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطرنشان کرد: مجلس به نماینده مقتدر، کارآمد، آشنا به  ساختار کشور، شجاع، بدور از شعارها و دارای شفافیت نیاز دارد و انسان با سواد و مسلط و دارای ذهن قوی و خلاقیت ذهنی را می طلبد. با لیست ها و تکرارها قطعا مجلس کارآمد نخواهد شد. کارآمدی مجلس در دستان نمایندگان مقتدر است که بتوانند راهگشای مسائل کشور باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز