خبرگزاری کار ایران

بیرانوندی در نطق میان دستور:

اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان باید با نظارت مجلس صورت بگیرد/تمامی اعضای آموزش و پرورش در طرح رتبه بندی دیده شوند

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۴۶

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه باید همه اعضای آموزش و پرورش در طرح رتبه‌بندی دیده شوند، گفت:به بعضی از همکاران تحت عنوان نیروهای اداری توجه نشده‌ و شک نکنید که در فردای نزدیک کارهای اداری را ترک می‌کنند و به مدارس می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بیرانوندی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶بهمن) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با قرا ئت شعر ما را سریست با تو که گر خلق روزگار، دشمن شوند و سر برود هم بر آن سریم،گفت: در آخرین هفته کاری مجلس قبل از برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی فرصتی پیش آمد تا پیرامون موردی خاص با مردم کشورم درددل کنم و سخن بگویم، اما در مشورت با همکاران این مهم را به مجالی دیگر واگذار کردم و هر چند مختصر به چند موضوع مبتلا به امروز جامعه ایران اسلامی می‌پردازم.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از همکاران خود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که وی را به عنوان عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: به مردم عزیز کشورم خبر می‌دهم که کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ به رغم همه تنگناهای درآمدی بیشترین همت خود را صرف معیشت، اقتصاد و رفاهیات مردم کرده است.

وی تصریح کرد: بازنشستگان عزیز عمر خود را صرف چرخاندن چرخ‌های مملکت کرده اند و به عنوان پایه و مایه‌های عزت و افتخار این ملت و این مرز و بوم باید از آنها یاد کرد، اما این کمان‌های عزت و افتخار کشور عزیزمان در هر کوی و برزن و هر محفل و مجلس که ما را دیده و می‌بیند، می‌گویند آیا مجلس به فکر ما بازنشستگان نیست؟ باید بگویم که امسال به اصرار کمیسیون تلفیق به جد و جهد دولت حدود ۶ هزار میلیارد تومان برای ارتقای وضعیت معیشتی این عزیزان اختصاص داده شده است.

بیرانوندی خاطرنشان کرد: در این راستا مقرر شده است کف دریافتی این عزیزان تا ۲ میلیون و هشتصد هزار تومان باشد چه کارکنان کشوری و لشکری و چه بازنشستگان، بنابراین از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهیم که این مهم در خصوص پرسنل تحت پوشش تامین اجتماعی نیز لحاظ شود.

وی افزود: نکته بعدی اینکه بحث رتبه‌بندی واقعا خوره جان فرهنگیان شد، اما بالاخره در ماه اخیر اجرا شد، اما اجرای آن متناسب با چیزی که انتظار داشتیم، نبود، در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان به این منظور قرار داده بودند و هر روز نمایندگان مجلس اصرار بر اجرای رتبه‌بندی داشتند اما تحقق پیدا نکرده بود، بنابراین باید از آن تحت عنوان ترمیم حقوق و بهبود معیشت یاد کنیم، اما اگر قرار است به درستی اجرا شود که ۴ هزار میلیارد تومان نیز امسال برای آن در بودجه لحاظ کرده ایم باید حتما تحت نظارت اقدامات کارشناسی و مجلس شورای اسلامی اجرا شود تا همه لایه‌های مختلف این دستگاه دیده شود. بعضی از این عزیزان و همکارانم تحت عنوان نیروهای اداری دیده نشده‌اند و شک نکنید که در فردای نزدیک کارهای اداری را ترک می‌کنند و به مدارس می‌روند و این یکی از عیب‌ها و نقص‌های وارد بر این موضوع است.

بیرانوندی اظهار کرد: باید همه اعضای آموزش و پرورش در طرح رتبه بندی دیده شوند، همچنین باید این موضوع با یک نگاه کارشناسانه اجرا شود، جای دارد از همه همکاران عزیزم که از ابتدا تا امروز دغدغه تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریسی و مشمولان تبصره ۱۰ ماده ۱۷ را داشتند کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: از تمام مسئولانی که قرار است این موضوع را اجرا کنند، تقاضا می کنم این مهم را خوب ببینید، همکار عزیزم در معاونت آموزش و پرورش جناب آقای الهیار قبل از اظهارنظر شورای نگهبان اظهارنظر نفرمایید و بجای اینکه گره را باز کنید اجازه ندهید محکم تر شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات  مجلس شورای اسلامی، در پایان درخواست کرد تا به وضعیت نهضتی‌های تک دوره مستمر در قانون توجه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز