خبرگزاری کار ایران

جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۰۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶ بهمن)  جهت تامین نظر شورای نگهبان، موادی از لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را اصلاح کردند.

بر این اساس بند «الف» ماده (۱) به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف) عوارض محلی: وجوهی است که شهرداری‌ها یا دهیاری در چهارچوب قوانین و مقررات به‌منظور تأمین هزینه‌های شهر و روستا وصول می‌کنند.

بند «ج» ماده (۱) به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

ج) بهای خدمات: مبلغی که شهرداری، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های وابسته به شهرداری‌ها و یا دهیاری‌ها مطابق قوانین و مقررات در ازای خدمات ارائه‌شده، از متقاضیان دریافت خدمات، وصول می‌کنند.

همچنین ماده (۳) به‌ شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده۳- شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند در چهارچوب قوانین و مقررات از انواع ابزارهای تأمین منابع مالی و روش‌های اجرائی مناسب برای اجرای پروژه‌های مصوب شهری و روستایی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی با پیش‌بینی تضامین کافی استفاده کنند. آیین‌نامه مالی موضوع این ‌ماده ظرف مدت سه‌ماه از تاریخ لازم‌الاجراءشدن این قانون با پیشنهاد مشترک شورای‌عالی استان‌ها و وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تهیه و به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

ماده (۴) به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۴- عوارض محلی اعم از عوارض بر ساختمان‌ها، مستحدثات، تأسیسات، تبلیغات معابر و فضاهای شهری و روستایی و ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری و روستایی و دارایی‌های غیرمنقول مطابق قوانین و مقررات تعیین می‌گردد. وزارت کشور با همکاری شورای‌عالی استان­ها حداکثر تا پایان آذرماه هر سال، عناوین عوارض را تهیه و وزیر کشور آن را ابلاغ می‌کند.

در تبصره (۶) ماده (۴) عبارت «با رعایت بند (۵) ماده (۲۶) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و» پس از عبارت «مطابق قوانین مربوطه» افزوده می‌شود و عبارت «و همچنین الحاق اراضی به محدوده روستا» حذف می‌شود.

تبصره (۳) ماده (۱۵) اصلاحی قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی موضوع ماده (۸) به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۳- شهرداری‌های کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها می‌توانند عوارض صدور مجوز ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد در چهارچوب ضوابط شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و با رعایت مصوبات شورای ترافیک استان‌ها (در تهران شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران) مطابق با قوانین و مقررات با تأیید وزیر کشور وصول نمایند.

ماده (۲۲) به‌شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۲۲- شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی موظف به رعایت طرح تفصیلی شهرها بوده و فروش تراکم مازاد و نیز تغییر کاربری املاک برخلاف طرح تفصیلی فقط با تصویب در کمیسیون ماده (۵) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مجاز است. متخلفان از مفاد این ماده مشمول مجازات درجه هفت ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی به‌ جز حبس و شلاق می‌شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز