خبرگزاری کار ایران

اردکانیان:

اعتبارات لایروبی رودخانه‌ها و سدسازی در بودجه ۹۹ افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۹۹۰

وزیر نیرو از افزایش اعتبارات موردنیاز لایروبی رودخانه‌ها و سدسازی در لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان درباره لایروبی رودخانه‌ها، گفت: اگرچه در حال حاضر طرح‌های مربوط به لایروبی رودخانه‌ها آماده شده اما اجرای آن متناسب با اعتبارات در نظر گرفته شده است، در واقع وزارت نیرو به میزان تخصیص اعتبار می‌تواند لایروبی رودخانه‌ها را اجرایی کند.

وزیر نیرو با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها به منابع مالی نیاز دارد، افزود: پس از سیل‌های ابتدای سال جاری به لایروبی رودخانه‌ها توجه بیشتری شد و اعتبارات برای اجرای پروژه‌های این حوزه افزایش یافت.

اردکانیان اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۹ اعتبارات موردنیاز لایروبی رودخانه‌ها افزایش یافت تا از بروز خسارت سیلاب‌ها جلوگیری شود.

عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان یکی از بی‌سابقه‌ترین سیل‌ها بود، اضافه کرد: از آنجا که مجموع بارش‌ها از ابتدای سال آبی تاکنون ۴۵ برابرِ سال گذشته بود حتی اگر ۵ سد موجود در استان سیستان و بلوچستان نیز خالی بودند، پر و سر ریز می‌شدند.

اردکانیان ادامه داد: رییس جمهوری در سفر به استان سیستان و بلوچستان دستور داد علاوه بر ارقام بودجه، اعتبار بیشتری برای تکمیل سد کهیر و شهری کور (که حدود ۸۵ درصد و ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند) تخصیص یابد تا این دو سد حداکثر تا ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وزیر نیرو همچنین تصریح کرد: در لایحه بودجه سال ۹۹ اعتبارات در نظر گرفته شده برای سدسازی افزایش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز