خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

نیروهای مسلح در مبارزه با داعش، دفاعی راهبردی را به منصه ظهور گذاشتند

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۸۷۴

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با بصیرت دینی و ژرف‌اندیشی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی نه تنها از کیان جمهوری اسلامی ایران شجاعانه دفاع کرده‌اند، بلکه در نبرد با داعش و تروریست‌های منطقه‌ای، دفاعی راهبردی را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

به گزارش ایلنا، گردهمایی سالیانه مدیران ارشد روحانی با حضور رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا، روسای سازمان‌های عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و نماینده ولی‌فقیه در سپاه، روسای پیشین سازمان‌های مذکور از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مسئولان ارشد روحانی نیروهای مسلح به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجانپور در افتتاحیه این مراسم اظهار داشت: بعد از گذشت ۴ دهه از پیروزی انقلاب و حضور روحانیون در نیروهای مسلح نیازمند تشریح علت حضور روحانیون و تشکیل سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی ولی‌فقیه در نیروهای مسلح هستیم.

وی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از آرمان‌هایشان ایجاد نیروی مسلح مکتبی و مقتدری بود که بتواند از کیان و ارزش‌های دینی و اسلامی و کشور دفاع کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: برای این منظور امام(ره) تدبیر فرمودند ستاد عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح تشکیل شود تا روحانیون با حضور خود بتوانند این نقش حساس و بی‌بدیل را ایفا کنند و بر همین اساس امروز می‌توانیم بگوییم که نیروهای مسلح ما در تمام دنیا بی‌نظیر است و نمونه‌ای مانند آن وجود ندارد.

آقاجانپور با اشاره به عملکرد روحانیت در نیروهای مسلح گفت: بحمدالله امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بصیرت دینی و ژرف‌اندیشی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی نه تنها از کیان جمهوری اسلامی ایران شجاعانه دفاع کرده‌اند، بلکه در نبرد با داعش و تروریست‌های منطقه‌ای، دفاعی راهبردی را به منصه ظهور گذاشتند و همین تفاوت نگاه و اندیشه، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را متمایز از سایر ارتش‌های جهان کرده است.

وی با بیان اینکه رویکرد ما براساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید غلبه کارهای آخوندی و معنوی بر کارهای تشکیلاتی، دستوری و تشریفاتی باشد ادامه داد: خروجی نقش معنوی و همراه با اخلاص روحانیون در نیروهای مسلح، تربیت افرادی مانند سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی است که به عنوان سردار محبوب دل‌ها نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی در بین ملت ملت‌های آزادیخواه جهان شده است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی صرفاً نیروهای آماده دفاع و جنگ در عرصه نظامی نیستند، بلکه انسان‌هایی وارسته، شجاع، بابصیرت و ولایتمداری هستند که با درک صحیح از شرایط سیاسی ایران و جهان، تحت رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا جانانه از اسلام، مکتب و آرمان‌های نظام اسلامی دفاع می‌کنند.

آقاجانپور تأکید کرد: روحانیت در نیروهای مسلح باید همان نقشی را دنبال کند که پیامبر اعظم (ص) ایفا کرد؛ نقش هدایت و دستگیری معنوی، نقش طبیب دوار بودن؛

وی با بیان اینکه سر و کار روحانیت با دل‌هاست گفت: ما باید دل‌ها را متوجه خدا کنیم و اگر مردم، ساده‌زیستی و خلوص ما را در کارها ببینند جذب می‌شوند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان اینکه دغدغه‌های فرهنگی و ارتقای معنوی کارکنان و خانواده نیروهای مسلح بایستی اولویت نخست روحانیون در نیروهای مسلح باشد، اضافه کرد: روحانیون می‌بایست با تأسی به رفتار و عملکرد نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) در بین کارکنان حضور یابند تا بتوانند ملجاء، تکیه‌گاه و حل‌کننده دغدغه‌ها و مشکلات آنها باشند.

آقاجانپور با بیان اینکه اقتدار روحانیون در ساده‌زیستی، مردمی بودن پرهیز از تشریفات اداری و غلبه انجام کارهای آخوندی بر سازمانی و اداری  است، تأکید کرد: نقش روحانیون در نیروهای مسلح همان نقش روحانی مسجد است؛ یعنی حضوری متفاوت از ساختار و تشکیلات اداری؛ و روحانیون باید مراقب باشند تا در آفت و آسیب ‌بروکراسی‌های اداری، تشریفاتی و تجمل‌گرایی از نقش ارزشی خود فاصله نگیرند.

وی افزود: افتخار ما این است که در مجموعه تحت فرمانده ولی امر مسلمین خدمت می‌کنیم و این خود از بالاترین افتخار است.

در پایان این مراسم از تعدادی از روحانیون برجسته با اهداء لوح، تقدیر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز