خبرگزاری کار ایران

ادامه بررسی «سند راهبردی توسعه گردشگری» در جلسه کمیسیون فرهنگی دولت

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۲۶۲

جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی هیئت دولت به منظور ادامه بررسی پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان "سند راهبردی توسعه گردشگری" در محل دائمی جلسات کمیسیون فرهنگی دولت برگزار شد.

به گزارش  ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» در ابتدای جلسه دکتر طالبی، دبیر کمیسیون فرهنگی، به ارائه گزارش مختصری از وضعیت رسیدگی به این سند در کمیسیون پرداخت و پس از آن بندهای دیگری از احکام این سند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از جمله احکام سند یاد شده  می توان به مباحث مربوط به گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و احکام مربوط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عنوان دستگاه پیشنهاد دهنده اشاره نمود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه در بحث سلامت، همپوشانی هایی در خصوص گردشگران سلامت که به ایران سفر می کنند وجود دارد افزود: احکامی برای همکاری با وزارت بهداشت در سند پیرامون گردشگری سلامت تدوین شده تا این همپوشانی ها به هم افزایی تبدیل شود و این احکام در جلسات کمیسیون تخصصی و در استعلام ها به تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز رسیده است.

در ادامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماهیت اسناد راهبردی دولتی به بحث پیرامون احکام مربوط به وزارت میراث فرهنگی، گردشگی و صنایع دستی در سند پیشنهادی پرداخت و افزود: به نظر می رسد احکام پیشنهادی برای دستگاه پیشنهاد دهنده با وظایف و اهداف قانونی دستگاه همپوشانی هایی دارد که در خصوص ضرورت ذکر آنها می بایست بحث شود.

گفتنی است، بررسی باقی احکام سند راهبردی توسعه گردشگری با توجه به تعدد آن به جلسه بعدی کمیسیون فرهنگی هیئت دولت موکول گردید.

لازم به ذکر است، جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی به ریاست دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور وزرای آموزش و پرورش،علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده معاونت حقوقی رئیس جمهور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و تعدادی دیگری از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در تاریخ ۲۹ دی ۱۳۹۸ برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز