خبرگزاری کار ایران

نعمتی در گفت‌گو با ایلنا:

زمان اینکه برخی خودشان را انقلابی‌تر از سایرین بدانند گذشته است/ تندروها وارد میدان شده‌اند تا شکست‌های گذشته‌ را جبران کنند/ در مجلس یازدهم هیچ جریانی در اکثریت نخواهد بود

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۶۴۷

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه عده‌ای به عنوان نسل برتر خودشان را انقلابی‌تر از سایرین بدانند به اعتقاد من زمانش گذشته است

بهروز نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فضای حاکم و خط‌کشی جامعه به انقلابی و غیر انقلابی بودن که از سوی برخی از جناح‌ها آن هم در زمانی که بیش از هر وقت دیگری کشور به اتحاد و همدلی نیاز دارد، گفت: ملاک انقلابی بودن در رفتار و عمکلرد مجموعه‌های مختلف است اینکه یک عده‌ای به عنوان نسل برتر خودشان را انقلابی‌تر از سایرین بدانند به اعتقاد من زمانش گذشته است، امروز به هیچ وجه چنین بحث‌های نیست؛ قطعا هرکسی که در چارچوب قانون اساسی و نظام کار می‌کند حتما انقلابی است و نمی‌تواند ضدانقلابی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که عده‌ای در آستانه انتخابات سعی دارند فضاسازی خاصی را شکل دهند، عنوان کرد: در آستانه انتخابات برخی از جریان‌ها و افراد سعی دارند فضای را به عنوان فضای غالب بر انتخابات معرفی کنند که معتقدم به هیچ عنوان چنین فضایی وجود ندارد؛ ما هم در میان مردم هستیم، با آنان ارتباط داریم و می‌دانیم فضا و شرایط کشور در روزهای منتهی به انتخابات چگونه است.

وی خاطرنشان کرد: شاید طیف خاصی بخواهند با القاء کردن فضای خاصی کار خود را پیش ببرند اما اصلاً این‌گونه نیست.

این نماینده مجلس شورای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم در بزنگاه‌های تاریخی از جمله ایام انتخابات نشان دادند انتخاب‌شان غیرقابل پیش‌بینی است، اظهار داشت: مردم با توجه به اعتقادات و عقیده‌هایی که در موضوعات سیاسی دارند سر بزنگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و کار خودشان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: البته ما هم هیچ‌گاه این قضیه را کتمان نکردیم افرادی که به ما رأی دادند گله‌ و نقدی نداشتند اما این دلیل نمی‌شود بگوییم این کتاب بسته شده است.

نعمتی درباره رد صلاحیت‌های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان، عنوان کرد: نمی‌خواهم در این زمینه مطلبی بیان کنم زیرا ممکن است برداشت دیگری شود؛ اما معتقدم افرادی که رد صلاحیت شده‌اند از جمله شخص من که برایمان فرصت اعتراض در نظر گرفته شده می‌توانیم جواب اتهامات را بدهیم؛ دوستان اگر سند و مدرکی دارند حتما ارائه دهند ما هم پاسخ می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های چهارگانه ما را تائید کرده‌اند اما دوستان نظراتی دارند، حال ممکن است گزارشاتی داده شده باشد که باید دید از روی غرض است یا خیر و یا ممکن است موضوعات طیفی و جناحی باشد باید صبر کرد و منتظر ماند.

نعمتی درباره این‌که در حالی که تبلیغات برای انتخابات آغاز نشده و سازکارهای جریان‌ها و گروه‌ها برای شرکت در انتخابات مشخص نشده است یک جریان عنوان می‌کند جریان اصلاحات به دنبال «فتنه خاموش» در این دوره از انتخابات است، گفت: نسبت به این موضوعات دید عمیق‌تری باید داشت؛ در چهار، پنج انتخابات گذشته یک جریان تندرو نتوانسته موفق شود و به دنبال این است که خود را بازسازی کند و با قدرت بیشتری وارد میدان شود تا شکست‌های گذشته‌اش را جبران کند بنابراین از این ترفندها ممکن است استفاده کند.

وی ادامه داد: درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان،‌ معتدلان و مسقلین حضور پیدا می‌کنند، معتقدم بالاخره این طیف‌ها حضور پیدا خواهند و فضای انتخابات آن چیزی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند، نخواهد شد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره این‌که ترکیب مجلس یازدهم چگونه خواهد بود، گفت: اعقتادم بر این است که مجلس یازدهم مانند مجلس دهم خواهد بود و هیچ جریانی در اکثریت قرار نخواهد گرفت و هر سه جریان اصلاح‌طلب، اصولگرا و معتدلان در پارلمان حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز