خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کلمبیا در گفت‌وگو با ایلنا:

اروپا با ادامه فشارهای آمریکا، انتخاب دیگری نداشت/ اروپایی‌ها از اول می‌دانستند واشنگتن مانع عملی شدن اینستکس می‌شود/ دبیرکل سازمان ملل باید به عدم صدور ویزای ظریف اعتراض می‌کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۵۵۶

استاد دانشگاه کلمبیا با انتقاد از عدم صدور ویزا برای ظریف جهت حضور در سازمان ملل گفت: فکر نمی‌کنم هیچ توجیهی برای این موضوع وجود داشته باشد و من نمی‌دانم چرا دبیرکل به این موضوع اعتراض نکرد.

رابرت جرویس(Robert Jervis) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کلمبیا است. حوزه تخصصی او روابط بین‌الملل و سیاست خارجی است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود پیرامون تنش‌های میان ایران و آمریکا پرداخته است.

شک دارم مکانیزم حل اختلاف، تنش‌ها را حل کند

نه ایالات متحده و نه ایران آماده سازش نیستند

رابرت جرویس در ابتدا در مورد فعال شدن مکانیزم حل اختلاف گفت: من شک دارم که این مکانیزم،  اختلاف را حل کند زیرا نه ایالات متحده و نه ایران آماده سازش نیستند.

فعال شدن مکانیزم حل اختلاف به تنش بیشتر منجر می‌شود

با ادامه فشارهای آمریکا، اروپا انتخاب دیگری ندارد

وی در ادامه گفت: فعال شدن این مکانیزم منجر به تنش بیشتر می‌شود چرا که ایران دیگر محدودیت‌های برجام را رعایت نمی‌کند از طرفی آمریکا به فشار خود ادامه می‌دهد و در این شرایط اروپا دیگر انتخابی ندارد.

اروپا از اول می‌دانست که فشار آمریکا مانع از عملی شدن اینستکس می‌شود

استاد دانشگاه کلمبیا در ادامه در مورد انفعال اروپا و عدم اجرای اینستکس گفت: اتحادیه اروپا می‌خواست امیدها را در مورد ایران حفظ کند، اما هیچ شانسی با توجه به فشارهای آمریکا  برای کمک به ایران به آسانی وجود ندارد. اروپایی‌ها از ابتدا این موضوع را می‌دانستند که شرایط سختی دارند.

هیچ توجیهی برای عدم صدور ویزای ظریف نیست

دبیرکل سازمان ملل باید به عدم صدور ویزا برای ظریف اعتراض می‌کرد

وی درادامه با انتقاد از عدم صدور ویزا برای ظریف جهت حضور در سازمان ملل گفت: من فکر نمی‌کنم هیچ توجیهی برای این موضوع وجود داشته باشد و من نمی‌دانم چرا دبیرکل به این موضوع اعتراض نکرد.

جرویس همچنین در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بدیهی است که ایرانی‌ها بعد از حمله موشکی از واکنش ایالات متحده شک داشتند و در آماده‌باش کامل بودند و همینطور بیش از حد هوشیار بودند تا هرگونه تحرکی را شناسایی کنند.

وی تاکید کرد که ادامه این تنش‌ها بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز