خبرگزاری کار ایران

مسعود پزشکیان در نطق میان دستور:

آمریکا از مردم می‌ترسد نه از موشک‌های ما/ نباید با مردم آمرانه برخورد کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۱۱۲

نایب رئیس اول مجلس گفت: نباید با مردم آمرانه برخورد کرد چرا که آمریکا از مردم می‌ترسد نه از موشک‌های ما و در مقابل مردم ایستادن یعنی در مقابل خدا ایستادن.

به گزارش خبرنگار ایلنا مسعود پزشکیان در نطق میان دستور امروز دوشنبه ۳۰ دی ماه ۹۸ با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: ما باید با انصاف با مردم برخورد کنیم، با تمام وجود باید به مردم و نه به جناح، گروه و یا طبقه‌ای خاص باید عشق بورزیم و خدمتگزار آنها باشیم و بدانیم که خداوند ما را با این مردم مورد امتحان قرار داده است.

وی افزود:‌ باید با مردم با گذشت رفتار کنیم و برخورد خشن با مردم نداشته باشیم و باید از آمرانه و جبارانه رفتار کردن با مردم اجتناب کنیم.

نائیب رئیس اول مجلس  با اشاره به بخش هایی از نامه علی(ع) با بیان اینکه چون مالک رئیس قوه ، رئیس سپاه و همه مدیران اجرایی را انتخاب می‌کرد، گفت: علی می‌فرماید مردم به تو نگاه خواهند کرد  و پشت سر شما همان حرف‌هایی را خواهند زد که شما پشت سر حاکمان پیشین می‌گفتید؛ دلیل اینکه ما درست یا غلط هستیم گفتار مردم است، حق با مردم است.

وی تصریح کرد: عمود این جامعه و ستون دین مردم هستند، آمریکا و قدرت های استکباری از مردم ما می‌ترسند از من و موشک مانمی ترسند، موشک ارزش و افتخار ما است اما قدرت ما مردمی  ما است نه قدرت دفاعی ما؛ این مردم هستند که اگر در صحنه باشند، آمریمکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده مجلس دهم ادامه داد: ما باید هوای مردم را داشته باشیم، بررسی کنید ببیند آن حرف‌هایی که ما پشت سر به حاکمان پیشین می گفتیم، مردم پشت سر ما چه می‌گویند؟ خودمان را با مردم تطبیق بدهیم نه مردم را با خودمان.

وی با بیان اینکه با انصاف با مردم باید برخورد کنیم، تاکید کرد: جلوی هوای نفسمان را بگیریم و همان چیزی را که برای خودمان و خویشانمان می‌خواهیم، برای مردم هم بخواهیم نه اینکه چیزی را برای خواص بخواهیم و دیگران را اجنبی و خائن بدانیم.

پزشکیان گفت: علی(ع) می‌فرماید با تمام وجودت به مردم عشق بورز و سبوعانه با آنها برخورد نکن چرا که یا برادر دینی تو یا در آفرینش همانند تو هستند؛ مشکل پیدا می‌کنند عمدا یا سهوی تخلف می‌کنند با اینها با گذشت، رحمت و رافت برخورد کن و چرا که خدا شما را اینها امتحان می‌کند. شما نمی‌توانید در مقابل خدا بیاستید و در مقابل مردم ایستادن یعنی در مقابل خدا ایستادن.

وی با اشاهره به نامه امیرالمونین به مالک مبنی بر اینکه اگر گذشت کردی پشیمان نباش با خشونت و خشم با مردم برخورد نکن وقتی می‌توانی با عطوفت برخورد کنید، گفت:‌ نگوید ما امر می‌کنید و دیگران باید اطاعت کنند ادبیات آمرانه سه تا تالی فاسد دارد، قلب ها را سیاه و دین را تضعیف می‌کند و همچنین انقلاب و دگرگونی ها را نزدیک می کند؛ مردم را از خودمان دور نکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز