خبرگزاری کار ایران

ظریف در پاسخ به ذوالنوری:

هیچ کسی به اندازه من از توان دفاعی ایران دفاع نکرده است/ آدرس اشتباهی به دشمن ندهید

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۰۲۸

وزیر امور خارجه گفت: تحریم مادر پولشویی است. آمریکایی‌ها بدانند که با تحریم خود پولشویی را تقویت می‌کند. این جنایت آمریکا است چرا به پای ظریف می‌گذارید؟ دامن نظام از این پولشویی‌ها مبرا است و من هم جز این را نگفتم و از شما هم تقاضا می‌کنم آدرس اشتباهی به دشمن ندهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف امروز در صحن علنی مجلس به سوالات مجتبی ذوالنوری مبنی بر علت بیان مطالب بی اساس و هزینه ساز و در تضاد با منافع و امنیت ملی از جمله توانایی آمریکا در از کار انداختن سیستم دفاعی کشور و اتهام پولشویی به نظام پاسخ داد.

وزیر امور خارجه در ابتدای صحبت‌های خود گفت: شهادت سردار شهید سپهبد سلیمانی را خدمت نمایندگان تسلیت عرض می‌کنم. لازم است در ابتدا به عرض دوستان برسانم که دور قبل که سوال آقای ابطحی مطرح شده بود من به هیئت رئیسه اعلام کرده بودم که جلسه اضطراری شورای عالی امینت ملی با حضور شهید سلیمانی تشکیل شده و ساعت ۳ قرار گذاشته بودند جلسه را تشکیل دهند. مجلس به من گفت ۴۵ دقیقه به سوال جواب بدهید و به جلسه شورای عالی امنیت ملی بروید اما متاسفانه جلسه دیر شروع شد و من هم ضرورت داشت در ساعت ۳ در جلسه شورای امنیت باشم و ۳:۳۰ رسیدم.

ظریف گفت: در آن جلسه گفتم که با اجازه از رادیو گوش خواهم کرد و با این حال ساعت ۳:۱۰ دقیقه از مجلس خارج شدم و چون تعهد داشتم به آن جلسه رفتم. اگر برداران احساس کردند ترک مجلس جسارتی به محضر نمایندگان مردم است من می‌خواهم این تصور اصلاح شود و بگویم چنین تصوری نبوده است و اگر کسی چنین برداشتی داشتید من عذرخواهی می‌کنم هرچند که حقیقت آن برداشت نبوده است.

وی گفت: سوال آقای ذوالنوری درباره اظهارات بنده است. بنده افتخار می‌کنم در خارج از کشور به عنوان نماینده مردم و جمهوری اسلامی محکم‌ترین دفاع‌ها را از سیاست‌های جمهوری اسلامی داشته باشم و دارم. ما در تحلیل همه باید مجتهد باشیم و در عمل باید مقلد باشیم و من به تعهد خود همیشه پایبند بودم که به محکم‌ترین وجه از آن دفاع می‌کنم. دفاع من در هند را دیدید و حتی از شعارهایی که در جمهوری اسلامی داده می‌شود در جلسه آستانه و دوحه دفاع کردم و من که دفاع می‌کنم هیچگاه کار خود را سخت نمی‌کنم که چیزی بگویم که علیه کشور باشد.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: عرض بنده را بزرگ کردند یکی درباره موشک و یکی درباره پولشویی. عرض بنده درباره موشک پیرو حرف امام بود که گفت آنچه ما را حفظ می‌کند مردم است و نه سلاح‌های ما و بنده نیز در یک سخنرانی در دانشگاه تهران همین را عرض کردم و از توانمندی‌های دفاعی کشور دفاع کردم. نوار را تقطیع کرده‌اند اما چیزی که بنده گفتم این بود که آنچه که ما را حفظ می‌کند سلاح ما نیست آنچه ما را حفظ می‌کند فرهنگ ایثار و شهادت ما است اگر این عقیده اشتباه است بگویید من خودم را تصحیح می‌کنم.

وی افزود: هیچ کس به اندازه من از توان دفاعی ایران دفاع نکرده است اما یک خبرگزاری متاسفانه حرف‌های مرا نادرست منتقل کرد. صحبت من درباره پولشویی نیز واضح است. در دنیا به خاطر این که ما سی اف تی را تصویب نمی‌کنیم دولت را متهم می‌کنند  درحالیکه منافعی دارد و این منافع را وزیر اقتصاد و قوه قضائیه بارها اعلام کرده‌اند و من گفته‌ام کسی را متهم نمی‌کنم. آنچه من عرض کردم این‌ها بوده و آنچه دیگران گفته‌اند بحث دیگری بوده است.

ظریف گفت: دشمن کل این ملت را نشانه گرفته است. فاجعه ترور سردار شهید سلیمانی، فاجعه کشته شدن تعدادی از هموطنان در کرمان و هواپیمای اوکراینی و داغدار شدن ۱۸۰ خانواده این‌ها باید ما را به هم نزدیک کند. در هند رفته بودم گفتند در ۴۳۰ شهر برای او بزرگداشت گرفتند. اینکه علیه کل مردم ایران شمشیرها را از رو بسته‌اند ما این وحدت را باید حفظ کنیم و ما هم خدمت عزیزان هستیم. همه ما یک صدا هستیم و زیر یک پرچم خواهیم بود.

وزیر امور خارجه پس از صحبت‌های ذوالنوری و در بخش دوم صحبت‌های خود گفت: من با آنچه ایشان گفتند خیلی اختلاف دیدگاه ندارم. آنچه طرف مقابل می‌داند و احساس ضعف می‌کند این است که آمریکایی‌ها بارها در تحلیل‌های خود گفته و نوشته‌اند که ما اگر بتوانیم با روشی فردو را خراب می‌کنیم این مردم را متحدتر و منسجم‌تر می‌کنیم و آنوقت است که ما خطر را حس می‌کنیم و این است که آقا گفتند شهید سلیمانی برای مقاومت قوی‌تر از سردار سلیمانی است.

ظریف گفت: آنچه من عرض کردم نفی یک چیز نبود اثبات چیز دیگری بود. آمریکا طی دو سال گذشته دو تریلیون دلار هزینه نظامی کرده و چه است که ما را توانمند کرده که می‌توانیم در مقابل او بایستیم؟ و آن این است که آمریکا از مردم می‌ترسد. امام فرمود این‌ها از صلاح شما نمی‌ترسند از مردم می‌ترسند. کری در جلسه خصوصی به من گفت بی‌خودی فردو را ساختید و اگر بخواهیم فردو را می‌زنیم و من گفتم آن وقت می‌خواهید چه‌کار کنید؟ کری در حضور اشتون به من گفت برای همین است که ما نمی‌خواهیم با شما جنگ کنیم.

وی افزود: اگر من صحبتی می‌کنم برای این است که اندیشمندانشان هم بگویند راست می‌گوید. آمریکا کشوری است که فکر می‌کند می‌تواند بارها دنیا را نابود کند. چه چیز بعد از شهادت سردار سلیمانی نشان داد ایران قدرتمند است این بود که مردم همه آمدند و در کرمان فاجعه‌ای که اتفاق افتاد فاجعه عشق بود. این است که برای جمهوری اسلامی قدرت می‌آفریند و از بنده به عنوان کسی که ریشش را در این مسیر سفید کرده بپذیرید که این است پیام نظام و مردم ما. قدرت و حمایت مردم و اینکه مردم ما صاحبان واقعی انقلاب و ولی نعمت ما هستند.

وزیر خارجه گفت: درباره پولشویی آنچه گفتم این است که به نظام اتهام می‌زنند. گفتم نظام ما از پولشویی مبرا است. وقتی بانک کونلون ۶ درصد بابت تراکنشش هزینه می‌دهد و ۲۰ درصد می‌گیرد این ۱۴ درصد کجا می‌رود؟ این جز است که به جیب پولشوها می‌رود؟ تحریم مادر پولشویی است. آمریکایی‌ها بدانند که با تحریم خود پولشویی را تقویت می‌کند. این جنایت آمریکا است چرا به پای ظریف می‌گذارید؟ دامن نظام از این پولشویی‌ها مبرا است و من هم جز این را نگفتم و از شما هم تقاضا می‌کنم آدرس اشتباهی به دشمن ندهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز