خبرگزاری کار ایران

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا:

مکانیزم حل اختلاف فرصتی برای حل مشکلات است

asdasd
کد خبر : ۸۶۰۳۰۸

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا فعال شدن مکانیزم حل اختلاف را فرصتی برای حل مشکلات دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، درباره سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران گفت: این سانحه به شدت دلخراش و تاسف‌انگیز است و نیازمند تحقیقات کامل است. ما وقایع ایران را زیر نظر داریم. تعداد زیادی در مراسم تشییع سردار سلیمانی جان باختند و هم چنین تعدادی در تصادف اتوبوس جان باختند. ما همدردی خود را در مورد این وقایع بیان می‌کنیم. 

وی در ادامه در مورد برجام گفت: در شرایط فعلی حفظ ابزارهایی که به امنیت بیشتر منجر می‌شود مهم است. نابودی برجام، تنش‌ها در منطقه را افزایش می‌دهد. ایران بدون برجام به تسلیحات هسته‌ای می‌رسید. تصور کنید اگر این اتفاق می‌افتاد شرایط جهان چگونه بود؟ مهم است که با رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای مقابله شود. کاهش تعهدات ایران نگران کننده است. ما باید ببینیم که گزارش آژانس در این باره چه چیز را به ما نشان می‌دهد؟ من با همه طرف‌های این توافق در ارتباطم و می‌خواهم اتحاد این گروه را حفظ کنم.

بورل درباره فعال سازی مکانیزم حل اختلاف گفت: من فکر می‌کنم این مکانیزم فرصتی برای حل مشکلات است. هدف آن بازگشت به تعهد به برجام است و هدف آن اعمال تحریم نیست. همه می‌خواهند برجام تداوم یابد. این مکانیزم فعال شده است چرا که به نظر می‌رسد ایران به تعهدات خود پایبند نیست. هدف مشخص است نابودی این توافق منجر به تنش بیشتر و ناامنی می‌شود و ما ابزاری مهم در مقابله با دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را از دست خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز