خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

اگر نظام در برابر حرکت‌های کوچک صبر می‌کند، عین بزرگواری و متانت است

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۷۵۳

نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: ما برای آن دانشجویانی که اینگونه رفتار می‌کنند دلمان می‌سوزد و غصه آنان را می‌خوریم، ما آنان را فرزندان همین ملت می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام  عبدالله حاجی صادقی در مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان او گفت: یکی از ویژگی‌های این شهید برجسته و این سید الشهدای مدافع حرم جامعیت او در ارزش‌های انسانی است. در جلساتی که می‌گذاریم و نیروهای مسلح به عنوان الگو گیری در مکتب این فرزانه به مقصد رسیده برگزار می‌کند بهتر است درس‌هایی را هم یاد بگیریم.

فرمانده ولی فقیه در سپاه افزود: حاج قاسم سلیمانی دارای جامعیت در ارزش‌های انسانی بود. در برنامه‌ریزی و فکر و اهل تدبیر و منطقی استوار و قدرت بیان عالی بود. ایشان با یک ادبیات متواضعانه و فوق‌العاده قوی دیگران را تحت تاثیر قرار می‌داد. بعد دیگر حاج قاسم این بود که او خدا و مردم را دو طرف جوی نمی‌دید. این متعلق به غرب است که یا خدا یا مردم. حاج قاسم معتقد بود بهترین راه تقرب به خدا خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی در برابر ظالمان همچون کوه بود. واقعا هرگز در دوران دفاع مقدس و فرماندهی جبهه مقاومت ندیدیم در صدا و لحن او کوچکترین لرزشی ایجاد شود. من لرزش شانه‌های او را دو بار دیدیم یکی هنگام شهادت حاج احمد کاظمی بود که خیلی او را شکست یکی هم شهادت طهرانی مقدم. جایی دیگر که اشک او را دیدم آنجا بود که مردم رنج می‌دیدند.

حاجی صادقی گفت: در فرهنگ اسلام ناب یک مومن نمی‌تواند نسبت به درد و رنج مردم بی‌تفاوت باشد. حاج قاسم در معیارهای ارزیابی‌اش یکی از مهمترین معیارهایش این بود که تبعیت از ولایت یک فرد چقدر است؟ او به مردم عشق می‌ورزید. در عین اقتدار در اوج فرزانگی در اوج عزت اما اگر جایی می‌دید خاری در پای مردم می‌رود نمی‌توانست آرام بگیرد.

وی افزود: اینکه دیدیم در اوج پیروزی بر استکبار و به ذلت کشاندن ابرقدرتی که رجز خواند گفت آمده‌ایم سفره‌تان را جمع کنیم در چنین وضعیتی پیام می‌داد و به خیال خودش موضع انقلاب را تضعیف کرده بود خون شهید سلیمانی معجزه آفرید. با این پیروزی بزرگ خواری آنها را دیدیم. آنها که گفته بودند ۵۲ نقطه را میزنیم عقب‌نشینی کردند.

وی با اشاره به سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: خطای یک فرد یک فاجعه دردناکی برای مردم آفرید و می‌بینیم که هواپیما سقوط می‌کند. تفکر سلیمانی این است که می‌گوید همه تقصیرها را بر عهده می‌گیرم و آرزوی مرگ می‌کند. این‌ها تعارف نبود. این ریشه در آن تفکر دینداری است که عشق به این مردم دارد. امروز افتخار نیروهای مسلح این است که خود را فدایی مردم و برای مردم می‌داند چون در حکومت دینی حکومت بر مردم وجود ندارد و حکومت برای مردم است و این متن دین است.

صادقی با بیان اینکه در نظام سیاسی اسلامی ارباب مردم هستند و این نشانه ضعف نیست، گفت: اینکه نیروهای مسلح ما می‌آیند و از مردم عذر می‌خواهند از شجاعت آنها است و این نشانه افتخار، صداقت و آبرو است.

وی افزود: اندک افرادی که نتوانستند عظمت تشییع پیکر قاسم سلیمانی و موج حضور مردم را چندین کشور ببیند، تحت عنوان عزاداری به خیابان آمدند؛ آن دو سه روز کجا بودید؟! اگر استکبار هم آن هواپیما را می‌زد به خیابان می‌آمدید؟

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه با حضور این مردم نخواهید توانست بزرگی کاری که شهادت سردار سلیمانی به وجود آورد و حرکت بزرگی که حمله نیروهای مسلح ما به پایگاه آمریکا به وجود آوردند، با این کارها بپوشانید، گفت: استکبار بداند ما در مکتب اسلام یاد گرفته‌ایم در مقابلش مردانه بایستیم و آمریکا کاری کرده که نیروهای خودش و حتی نیروهائی که از کشورهای دیگر آمده‌اند در منطقه احساس امنیت نکنند.

وی ادامه داد: اما در مقابل درد، مردم خضوع دارند و این اشکال نیست چرا که در مکتب علی یاد گرفته‌ایم در مقابل ظالم بیاستیم و در‌ مقابل مردم تکریم کنیم.

وی با بیان اینکه نباید عذرخواهی نیروهای مسلح را نشانه ضعف بدانیم، گفت: اگر فرماندهان می‌آیند در مقابل درد مردم خضوع می‌کنند به معنای آن نیست که در مقابل استکبار و آمریکا کوتاه می‌آییم.

صادقی تصریح کرد: مثل گذشته نوکر و خدمتگزار مردم و ویران کننده کاخ مستکبران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ما از رهبر، مکتب اهل‌بیت و امیرالمومنین که گفت حتی اگر غیر مسلمانی که در زمره بلاد اسلامی است آسیب ببیند اگر از این درد بمیریم مذمت نمی‌شویم، گفت: اگر فرماندهی عذر می‌خواهد از ضعف نیست اما مقابل استکبار مثل کوه هستیم.

 صادقی با اشاره به حضور دانشجویان در اعتراض به سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: دانشجوها و کوچک‌هایی که می‌خواهید در مقابل جریان‌های بزرگ قرار بگیرید چرا بازی می خورید؟ و ای هنرمندی که تحت کارگردانی سفیر انگلیس قرار می‌گیرید، ما حتی غصه شما را می‌خوریم چرا بزرگی را نمی‌بینید، چرا عظمت قاسم سلیمانی را نمی‌بینید. اگر نظام در برابر حرکت‌های کوچک صبر می‌کند، عین بزرگواری و متانت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز