خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور:

کمیسیون مشترک ایران و قطر به صورت منظم و سالانه تشکیل می‌شود/ افزایش همکاری‌های تهران و دوحه برای آینده منطقه

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۹۲۰

رئیس‌جمهور گفت: در چند ماه آینده کمیسیون مشترک ایران و قطر تشکیل می‌شود و امیدواریم در کنار آن در همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری و فناوری به توافق برسیم.

به گزار ش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در کنفرانس خبری مشترک با امیر قطر عنوان کرد: در طول سالیان دراز همواره حسن جوار بین ما (ایران و قطر) و دوستی برقرار بوده است. در سال‌های اخیر بعد از آنکه برخی کشورها حصر و تحریمی را علیه قطر ایجاد کردند، ایران به وظایف همسایگی و دوستی خود عمل کرد و در کنار قطر باقی ماند و در آینده خواهد هم ماند.

وی افزود: در مذاکرات امروز تصمیمات مهمی را برای ارتقای روابط دو کشور گرفتیم، روابط سیاسی ما بسیار خوب است و در زمینه اقتصادی و تجاری و علمی و فرهنگی ظرفیت‌های خوبی را داریم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در چند ماه آینده کمیسیون مشترک دو کشور تشکیل می‌شود و امیدواریم در کنار آن در همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری و فناوری به توافق برسیم.

روحانی تاکید کرد: امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون مشترک دو کشور به صورت منظم و سالانه تشکیل شود، همچنین تصمیم گرفتیم روابط سیاسی و رفت و آمد مقام‌های سیاسی و اقتصادی‌مان بیشتر شود و بتوانیم از ظرفیت‌های‌مان به نفع روابط دو کشور استفاده کنیم با توجه به اهمیت امنیت منطقه به ویژه راه‌های آبی در خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز تصمیم گرفتیم همکاری‌های بیشتری را برای آینده منطقه داشته باشیم.

رئیس‌جمهور گفت: برای این سفر و حضور هیئت محترم و همراهان امیر قطر در ایران اهمیت قائل هستیم و امیدواریم شاهد مناسبات بیشتر به نفع دو کشور و دو ملت باشیم. بار دیگر از حضور امیر قطر در تهران تشکر می کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز