خبرگزاری کار ایران

بررسی سند راهبردی توسعه گردشگری در کمیسیون فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۴۸۵

جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی هیئت دولت به منظور بررسی پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنوان "سند راهبردی توسعه گردشگری" با حضور اعضا ثابت و مدعوینی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» این پیشنهاد که بر اساس تکلیف ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه می بایست توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه و به تصویب هئیت وزیران برسد نهایتا پس از بررسی ها در دبیرخانه کمیسیون فرهنگی به نوبت طرح در جلسه اصلی این کمیسیون رسید.

در این جلسه که به ریاست محسن حاجی میرزایی، نایب رئیس کمیسیون برگزار شد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون گردشگری این وزارتخانه به ارائه گزارشی مختصر از فرایند تدوین این سند در وزارت میراث فرهنگی و بررسی آن در کمیسیون فرهنگی دولت پرداختند.

به گفته مونسان، تدوین سند علاوه بر اقدامات کارشناسی نتیجه بررسی های آن در بیش از پنجاه جلسه در وزارت میراث فرهنگی و دبیرخانه کمیسیون فرهنگی دولت است.

براساس اظهار نظر وی، این سند نقشه راه توسعه گردشگری کشور در سال های آینده خواهد بود. محتوای سند راهبردی گردشگری شامل برآورد قوت و ضعف و تقسیم کارهای روشن و دقیق بین دستگاهی است.

در ادامه اعضای کمیسیون با توجه به قابل پذیرش بودن کلیات سند به بررسی احکام سند و تبادل نظر پیرامون آن پرداخته و بخشی از احکام سند راهبردی گردشگری به تصویب اعضای کمیسیون فرهنگی رسید.

لازم به ذکر است، جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی به ریاست وزیر آموزش و پرورش و با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی، نماینده معاونت حقوقی رئیس جمهور، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، دبیر کمیسیون فرهنگی دولت و تعدادی دیگری از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۹۸ برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز