خبرگزاری کار ایران

نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایلنا:

پنهان‌کاری و دادن اطلاعات غلط به اعتماد عمومی مردم ضربه می‌زند/ در کمیسیون امنیت ملی موضوع را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۱۲۸

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اصابت موشک به هواپیمای پرواز تهران – کی‌یف بر اثر خطای انسانی تاکید کرد: ای کاش زودتر از این علت حادثه مطرح می‌شد این تاخیر جز اینکه دشمنان‌مان را شاد کند کار دیگری نمی‌کند.

علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اصابت موشک به هواپیمای پرواز تهران – کی‌یف بر اثر خطای انسانی و تاخیر در بیان علت آن گفت: متاسفانه تناقض‌گویی در ارتباط با این حادثه به اعتماد مردم ضربه زده است ای‌کاش از روز اول اگر موضوع روشن بود آن را به مردم اطلاع‌ می‌دادیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد:‌ تاخیر در بیان علت چگونگی سقوط هواپیما با توجه به اینکه اتباع کشورهای دیگر در آن بودند، بازتاب بین‌المللی داشت.

وی با اشاره به تکذیب مسئولان در خصوص اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی گفت: رئیس سازمان هواپیمایی مدام تکرار می‌کرد، چنین چیزی نیست و به هواپیما موشک نخورده است. خلبان‌هایی را می‌آوردند و با آنها مصاحبه می‌کردند که چنین اتفاقی نیفتاده است. از سوی دیگر تلویزیون‌های غربی و کشورهای غربی مطرح می‌کردند که اسنادی داریم که هواپیما توسط موشک ساقط شده است همین امر به بسیاری از گمانه‌زنی‌ها دامن می‌زد.

این نماینده عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشتباهی پیش آمده و تعداد زیادی از هموطنان ما جان خودشان را از دست داده‌اند پنهان کاری و دادن اطلاعات غلط به اعتماد عمومی و مردم ضربه می‌زند. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی مدرن وجود دارد و در راستی‌آزمانی در چنین مواردی نقش بسیار موثری دارد که قابل کتمان نیست.

وی تاکید کرد: ‌امیدواریم حداقل مسئولان مرتبط با حادثه استعفا دهند ما در کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون امید مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

نجفی خوشرودی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افکار عمومی پرسشی را مطرح می‌کند در خصوص اینکه با مسببان و خاطیان چه برخوردی خواهد شد گفت:‌ سازمان‌ نیروهای مسلح، سازوکار خودشان را دارند و پروتکل‌هایی در ضوابطشان مطرح شده است امروز رئیس قوه قضائیه به دادستان نظامی دستور دادند نسبت به این موضوع حساس پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی در پایان تاکید کرد: ای کاش زودتر از این علت حادثه مطرح می‌شد این تاخیر جز اینکه دشمنان‌مان را شاد کند کار دیگری نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز