خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

حمله به عین الأسد درسی به یاد ماندنی برای آمریکا بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۲۹۷

وزیر دفاع با بیان اینکه حمله به عین الاسد درسی به یاد ماندنی برای آمریکا بود، گفت: به کشورها توصیه کردم اگر در مقابل ترور جنایتکارانه آمریکا سکوت یا تایید کنند،اقدام‌ها به آنها تعمیم داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی شخصیت بین‌المللی و بزرگ برای محور مقاومت بود. آمریکایی‌ها در یک اقدام تروریستی و جنایتکارانه این شهید عزیز را که منادی صلح و امنیت برای منطقه بود با یک تصور غلط به شهادت رساندند.

وی افزود: تصور آمریکایی‌ها این بود که اگر سردار سلیمانی به شهادت برسد، آنها می‌توانند در منطقه تفرقه ایجاد کرده و به مردم عراق و ایران بگویند که ما کاری را انجام دادیم که مشکل شما را حل کنیم. اما مردم عراق و ایران یک حرکت به یاد ماندنی و بی‌نظیر در مقابل این سردار دلاور و قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم انجام دادند و پیامی را به آمریکایی‌ها دادند که تا تاریخ تاریخ است آنها فراموش نخواهند کرد.

وزیر دفاع بیان کرد: در همان ابتدا این موضوع مطرح شد که بایستی ملت ایران و نیروهای مسلح انتقام خون این شهید عزیز را بگیرند که در پیام رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا انتقام سخت آمد.

وی افزود: با توجه به توانایی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و اراده‌ محکم و قاطعی که برای انتقام در جمهوری اسلامی ایران وجود داشت، این وعده صادق شب گذشته با شلیک ۱۰‌ها موشک از موشک‌های بومی کوتاه برد ساخت جمهوری اسلامی به دلیل فاصله‌ای که این اهداف با ما داشت، مورد استفاده قرار گرفت و یک پایگاه مهم آمریکایی را که طبق گفته خودشان، هزینه‌های زیادی برای آن انجام داده‌اند، برای اولین بار در تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم مورد اصابت قرار گرفت.

حاتمی این پیروزی بزرگ را به ملت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت و افزود: انشاءالله این اقدام درسی به یاد ماندنی برای آمریکایی‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: مطالبه بیرون کردن وجود نحس آمریکایی‌ها از این منطقه که همواره حضورشان برای ملت‌های جنگ، بدبختی، ترور و جنایت به ارمغان آورده است، حتما پیگیری خواهد شد.
وی با اشاره بمباران پایگاه آمریکایی عین الاسد توسط ایران افزود: این موضوع مهمی است که شهید سلیمانی یک شخصیت بین المللی مقاومت بود و در واقع سرمایه‌ای بودند مربوط به همه رزمندگان مقاومت. بنابراین آن‌ها هم حتما موضوعاتی را دنبال خواهند کرد. اما در مورد وظیفه خودمان می‌گویم که ما انتقام سخت خود را گرفتیم.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: آمریکایی ها یک جنایت انجام دادن، رییس جمهور آمریکا، دولت این کشور را تبدیل به یک دولت تروریستی کرد. چرا که او دستور ترور یک مقام نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران را در کشوری دیگر که میهمان بود به همراه میزبان، صادر کرد. در نتیجه من به کشورها توصیه کردم و گفتم که اگر در مقابل این کار جنایتکارانه آمریکا سکوت کنید، یا تایید آمیز حرف بزنید، مطمئن باشید این کارهای آن ها تعمیم پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به عکس العمل ملت ایران در برابر جنایت آمریکا افزود: مقامات سایر کشورها باید بدانند که کارهای تروریستی آمریکایی‌ها مورد تایید نیست و کشورها درباره این موضوع مسئولیت دارند. اگر به مسئولیت خود عمل نکنند، آن ها حتما از آثار و تبعات بسیار منفی این موضوع در امان نخواهند بود.


وزیر دفاع ایران در پاسخ به سوالی درباره دفاع برخی کشورهای از این اقدام آمریکا افزود: برخی کشورها به دلیل شرایطی که دارند متاسفانه سیاست کاسه لیسی را دنبال کرده اند. آن ها نتوانسته اند هیچ وقت به درستی تصمیم بگیرند. ملت ما، همچنان از ذهنشان فراموش نشده است که برخی از کشورهای اروپایی در دفاع مقدس به ملعون و خبیثی مثل صدام سلاح شیمیایی دادند.


حاتمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال ممانعت آمریکا برای خروج از عراق تاکید کرد: تخلیه پایگاه‌های آمریکا در عراق یک مصوبه قانونی در عراق است و قاعدتا اجرای آن هم با دولت و ملت عراق خواهد بود. شرّ وجود این کشور در منطقه، ضررش برای همه ملت هاست و خروج آن ها خواست و مطالبه عمومی ملت هاست که فکر می کنم این مطالبه به کرسی خواهد نشست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز