خبرگزاری کار ایران

در تماس وزیر امور خارجه ایران و ترکیه؛

تهران و آنکارا تحولات منطقه پس از حمله ایران به پایگاه آمریکا را بررسی کردند

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۲۸۶

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات منطقه پس از حمله ایران به پایگاه آمریکا در عراق تلفنی گفت و گو کردند.

به گزارش ایلنا، «محمد جواد ظریف» و «مولود چاووش اوغلو» وزرای امور خارجه ایران و ترکیه دقایقی پیش با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. 

در این تماس تلفنی، آخرین تحولات منطقه به ویژه پس از پاسخ مشروع و قاطع ایران به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق را بررسی شد. 

پیش از این تماس، «الکساندر شالنبرگ» و «سیف‌الدین عبدالله» وزرای امور خارجه اتریش و مالزی هم در تماس‌های تلفنی جداگانه با وزیر امور خارجه گفت‌وگو و درخصوص آخرین تحولات جاری در منطقه رایزنی و تبادل نظر کردند. 
بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دیماه ۹۸ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیاتی به نام «عملیات شهید سلیمانی»، با رمز مقدس یا زهرا(س) با شلیک چندین فروند موشک زمین به زمین، پایگاه  آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» را هدف قرار دادند.

«عملیات شهید سلیمانی»،۶ روز پس از اقدام تروریستی و حمله پهبادی ارتش آمریکا و به شهادت رساندن سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی به دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا در فرودگاه بغداد صورت گرفت.

مقامات نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران پس از ترور شهید سلیمانی و همرزمانش تاکید کردند که «انتقام سخت» از آمران و عاملان از آمریکا خواهند گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز