خبرگزاری کار ایران

لاریجانی درجمع خبرنگاران:

آمریکا باید بساط خود را جمع کند و از منطقه برود

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۶۹۰

رئیس مجلس گفت: آمریکایی‌ها با گامی که مجلس عراق برداشته است باید بساط خود را جمع کنند و از منطقه بروند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی لاریجانی رئیس مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب طرحی سه فوریتی در راستای اقدام متقابل در برابر آمریکا اظهار کرد: کمتر پیش آمده که ما از طرحی سه فوریتی ارائه کنیم و اعضای شورای نگهبان نیز برای بررسی آن در مجلس حضور پیدا کنند.

رئیس مجلس افزود: در مجالس اخیری که حضور داشته‌ام به یاد ندارم طرحی سه فوریتی داشته باشیم و به نظرم تشخیص نمایندگان در این امر بسیار دقیق بود و البته همه نمایندگان از سه فراکسیون در این قضیه وحدت داشتند.

لاریجانی تصریح کرد: نمایندگان با امضا و شرکت در رأی گیری به صورت حداکثری سه فوریت این طرح را به تصویب رساندند و این امر نیز از موارد نادری است که تمامی افراد حاضر در جلسه در رأی گیری شرکت کنند، این موضوع نشانگر آن است که نمایندگان مردم از بخش‌های مختلف کشور در موضوع امنیت و منافع ملی کشور یکصدا هستند.

او ادامه داد: زمانی که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست اعلام کرد ما قانونی داشتیم که به موجب آن نیروهای سنتکام و مؤسسه و شرکت‌های آن‌ها را تروریست اعلام کرد اما در حادثه وقیحانه‌ای که آمریکا انجام داد و به دنبال آن عاملان این امر اعلام کردند که ما دستور داده‌ایم و پنتاگون نیز اعلام کرد که دستور به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی را ما اجرا کردیم مسیر کار مشخص شد که پنتاگون در این قضیه نقش داشته است.

رئیس مجلس اظهار کرد: لذا ما قانون را تغییر دادیم و به موجب آن دیگر تنها سنتکام تروریست محسوب نمی‌شود، بلکه همه نیروهایی که زیر پوشش پنتاگون هستند تروریست محسوب می‌شوند و این امر معناداری است و طبعا با این اقدام نامناسبات متفاوت خواهد بود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: اگر از خودتان می‌پرسید که چرا آمریکا حاج قاسم را هدف قرار داد، باید بگویم که ایشان یک عنصر مهم و تأثیرگذار در مقاومت منطقه بود و آمریکا در تصور واهی خود خیال می‌کرد که اگر این عنصر را حذف کند و به شهادت برساند به جریان مقاومت در منطقه ضربه جدی زده است.

او افزود: نمایندگان مجلس برای آنکه نشان بدهند این حادثه موجب تقویت جریان مقاومت می‌شود به سپاه قدس پاسداران که جریان اصلی مقاومت است ۲۰۰ میلیون یورو برای دو ماه باقی مانده از سال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص دادند و در سال آینده نیز به آن اضافه خواهد شد تا دشمنان بدانند با شهادت سردار سلیمانی فکر مقاومت در منطقه نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه گسترش پیدا خواهد کرد و ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

رئیس مجلس گفت: البته اقدامات دیگری در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دارد و باید در پاسخ به حضور ارزشمند مردم اقدامی مناسب صورت گیرد که البته در دستور کار بوده و در حال بررسی است.

لاریجانی افزود: از نمایندگان و همچنین اعضای شورای نگهبان که در مجلس حضور یافته‌اند تا همینجا اعلام نظر کنند تشکر می‌کنم و لازم می‌دانم از ملت رشید ایران که با حضور هوشمندانه و آگاهانه مردم که از صمیم قلب در تشییع سردار سلیمانی حضور یافتند تشکر کنند و به آن‌ها می‌گویم که بدانند حضورشان مهمترین گام در ایجاد امنیت ملی و صیانت از آن بود.

او افزود: خواسته مردم این است که پاسخ آمریکا که در فاجعه اخیر مقصر بود به صورت درخور داده شود و ما این خواسته آن‌ها را به چشم می‌نهیم و در شورای عالی امنیت ملی این امر در حال بررسی است و انشالله دشمنان خواهند فهمید که در ضربه زدن به نیروی های مجاهد پاسخ درخور دریافت خواهند کرد.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: از مجلس ملی عراق که غیرتمندانه عمل کرد، از رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور تشکر می‌کنم که همت بلندی به خرج دادند همچنین از آیت‌الله سیستانی که این مسائل را تحقق بخشید تشکر می‌کنم.

لاریجانی افزود: خون حاج قاسم سلیمانی باید پاسخش این باشد که نیروهای آمریکایی از منطقه فرار کنند چرا که دیگر جایی در آنجا ندارند و گامی که مجلس عراق برداشت گام اول است و آمریکا باید بساط خود را جمع کند و از منطقه برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز