خبرگزاری کار ایران

پژمانفر در نطق میان دستور:

شهادت سردار قاسم سلیمانی تنها یک ترور نیست بلکه اعلام جنگ است

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۶۷۶

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: آمریکا علیه ایران اعلام جنگ کرده و پاسخ قتال را باید با قتال داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ دی) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، از حضور مردم به ویژه مردم مشهد در مراسم تشییع این شهید والا مقام تقدیر و تصریح کرد: اقدام رژیم آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، آغازگر سطح جدید و نقطه عطفی در تقابل محوریت مقاومت به ویژه جمهوری اسلامی با آمریکا محسوب می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس افزود: سطح واکنش ما به عنوان ستون این محور تعیین کننده موازنه بلند مدت قدرت در منطقه و جهان خواهد بود. تنزل این حادثه به عنوان ترور یک فرمانده از خیل فرماندهان ایران و برابر کردن آن با یکی از ژنرال‌های نظامی آمریکا با توجه به پیام ملت شریف ما و همه ملل دنیا در این چند روز غیرقابل قبول است.

وی ادامه داد: امروز باید توجه کرد که شهادت قاسم سلیمانی یک ترور و یک قتل نیست بلکه یک قتال و اعلام جنگ است؛ آمریکا علیه ایران اعلام جنگ کرده و قتال را باید با قتال پاسخ داد.

پژمانفر اضافه کرد: یادمان نمی‌رود، مواردی را که امام و رهبری فرمودند پاسخ سختی دهید ولی سازش کاران این کار را نکردند و نهایتا چه بر سر کشور آمد.

عضو فراکسیون ولایی مجلس تصریح کرد: پاسخ شهادت قاسم سلیمانی قهرمان ملی و اسطوره ایستادگی مؤمنانه را باید با انتقام سخت که بر زبان مردم بود، جبران کند.

وی با بیان اینکه طی ساعات سخت گذشته برخی افراد از سر دلسوزی و یا ترس همنوا با ترامپ شده و اقدام به تشریح ابعاد خسارت احتمالی سیاسی-اقتصادی پس از پاسخ ایران به آمریکا می‌کنند، افزود: آن‌ها تلاش می‌کنند کشور را از اقدام تلافی جویانه محکم و متناسب بر حذر دارند تا موضوع در یک فضای ابهام با فرسایی شدن و ابهامات پایان یابد.

پژمانفر تصریح کرد: همراه با ملت شریف می‌گویم، عدم واکنش قاطع و نظامی صریح، پشیمان کننده خواهد بود و به ضعف تلقی می‌شود؛همچنین دشمن را به سمت فشار بیشتری سوق می‌دهد.

پژمانفر یادآور شد: ملت ما به دنبال انتقام سخت، به هنگام، متناسب و مستقیم نظامی است که کمترین نتیجه آن علاوه بر مطلبی که در طرح سه فوریتی امروز مجلس به تصویب رسید، موجب شود که با سرعت منطقه غرب آسیا از لوس وجود نظامیان آمریکا تخلیه گردد وگرنه خواهند دید که در این منطقه با کوهی از کشته‌های آمریکا روبرو خواهند شد.

وی خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: شما گفتید مذاکره و برجام توانست سایه جنگ را از سر کشور دور کند، حالا می‌گویید نه تنها سایه جنگ برطرف نشد، بلکه امروز وارد جنگ شدیم؛ خسارت اعتراف دیرهنگام و بدون عذرخواهی از ملت شریف ایران را چه کسی باید بدهد.

وی افزود: با ریخته شدن خون سردار سلیمانی به دست آمریکایی‌ها همه ما مسئولین باید به خود آمده و بدانیم که جای هیچ گونه دیپلماسی با آمریکا وجود ندارد و از امروز به بعد هر مقام و مسئولی  اگر سخنی از آمادگی برای مذاکره با آمریکا بگوید، بداند که این سخن و اقدام از نگاه ملت خیانت تلقی خواهد شد.

پژمانفر اضافه کرد: دولتی‌ها و کسانی که باز بر طبل الحاق ایران بر FATF و پالرمو می‌کوبند، آیا می‌دانند با الحاق کشور به این لوایح، حاج قاسم سلیمانی در لیست ترور آن‌ها قرار می‎‌گرفت و باید او را تحویل آمریکایی‌ها می‎‌دادیم؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت در اسرع وقت این لوایح را پس بگیرد و مجمع تشخیص مصلحت نیز برای همیشه این لوایح را از دستور کار خود خارج و بایگانی کند.

وی افزود: آقای آذری جهرمی شما مقصر هستید؛ اگر فروردین ۹۸ که اینستاگرام صفحات سپاه را حذف کرد مقابلش ایستاده بودید، امروز چنین وقیحانه یک ملت را تهدید نمی‌کردند. روزی که علی رغم تذکرات فراوان، اینستاگرام را به عنوان پلتفرم اصلی ۸۵ میلیون ایرانی به ما تحمیل کردید، آیا نمی‌دانستید با حذف مطالب درباره حاج قاسم سلیمانی چنین ملت ما را تحقیر می‌کنند؟

پژمانفر با اشاره به موج نامگذاری فرزندان ذکور متولد شده به نام «قاسم» در ایران و در عراق به نام «ابومهدی»، گفت: این اقدام مانند روزهای اول انقلاب است که مردم فرزندان خود را به نام «روح الله» می‌نامیدند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس خطاب به هیأت رئیسه و رئیس مجلس پیشنهاد کرد: ساختمان جدیدی که در مجلس در شرف اتمام است به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز