خبرگزاری کار ایران

انصاری در گفت‌وگو با ایلنا:

بین حکومت و مردم تفکیک معنی ندارد/ ملت ایران نشان داده‌اند با همه مشکلات پای نظام هستند

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۲۶۱

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ترامپ در تمام مدتی بر سر کار آمده آبروی مردم این کشور را برده و ضربه‌های جبران‌ناپذیری را به کشورش زده است.

مجید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اربعین سردار سلیمانی گفت: آمریکا در طول این ۴۰ همیشه مردم را مورد هدف قرار داده است، در کدام یک از اقداماتی که در این کشور انجام داده است مردم ایران نشانه مستقیمش نبودند. 

این عضو تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: روزهای اول که انقلاب شکل گرفت و مردم از رژیم آمریکایی و استبدادی شاه به تنگ آمدند و با حرکت‌های مسالمت‌آمیز فقط تظاهرات می‌کردند می‌گفتند که ما این رژیم را نمی‌خواهیم آمریکا علیه‌شان توطئه می‌کرد.

وی بیان کرد: اگر صندوق‌های رأیی را  که مردم  به اصل نظام رأی دادند در زمان تظاهرات‌های ضد رژیم شاه مقابل‌شان می‌گذاشتند به تغییر رژیم رأی می‌دادند، اما عوامل آمریکا ابتدا با حضور مستشاری و بعد با دستور مستقیم  مردم را به گلوله بستند وقتی هم پیروزی به وجود آمد جلاد ملت ایران را پناه دادند.

انصاری با اشاره به این‌که با پیروزی انقلاب مردم درخواست داشتند که شاه به آن‌ها تحویل داده شود، گفت: مردم درخواست حقوقی داشتند و گفتند شاه را به ما تحویل دهید تا در دادگاه صالحه داخلی محاکمه‌اش کنیم، اما آن‌ها نه تنها این کار را انجام ندادند بلکه توطئه‌های فراوانی هم علیه آنان به راه انداختند.

وی ادامه داد: آمریکا در جنگی که مظلومانه می‌جنگیدیم از دشمن ما که صدام بود حمایت می‌کرد، در این میان منافقین هم هفده هزار نفر را به شهادت رساندند.

وی با بیان این‌که مقامات ما از جنس مردم هستند آیا مردمی‌تر از  شهید رجایی و شهید باهنر داریم؟ آنان از متن مردم بودند؛ گفت: یعنی باید بگویم تمامی مسئولان نظام ما از جنس مردم بودند. مگر قاسم سلیمانی از مردم ایران نبود؟ مگر او برای مبارزه با تروریست‌های آمریکایی خطر نمی‌کرد، مگر او و همرزمانش داعش را از عراق و سوریه بیرون نکردند؟ 

انصاری تاکید بر این‌که برجام قرار بود در جهت منافع مردم ایران باشد،‌ اظهار کرد: سازمان ملل رسما تحریم‌ها را برداشت تا در کار مردم ایران گشایش پیدا شود و آنان به رفاه برسند، بتوانند معاملات عادی در نظام بانکی و غیر بانکی داشته باشند.

وی ادامه داد: همه توطئه‌های ایالات‌متحده تا به امروز برخلاف آن‌چه عنوان می‌کند علیه مردم بوده است. آمریکا به صورت یکطرفه تحریم‌ها را وضع کرد، اقتصاد ایران و نظام بانکی و عرصه‌های بهداشتی و درمانی را مورد هدف قرار داد که همگی به ضرر مردم بود در چنین شرایطی حکومت و نظام باید از مردمش دفاع کند و وکیل مدافع آنان باشد.

این عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که بین حکومت و مردم تفکیک معنی ندارد، گفت: اقدامات آمریکا همیشه علیه مردم ایران بوده است؛ گواه این حرف به شهادت رساندن خدمتگزارانی است که از متن مردم برآمدند. کیست که در دنیا ندادند بزرگترین دشمن داعش کیست و به وعده‌اش زودتر عمل کرد، آن شخص فردی جزء سردار سلیمانی نبود؛ باید به او جایزه صلح می‌دادند؛ سلیمانی نماد مبارزه با اسلام تکفیری و تروریسم خشن بود اما مدافع تروریست‌ها او را ترور کردند.

وی با بیان این‌که مردم نشان دادند علیرغم همه مشکلات پای نظام هستند، اظهار کرد: تشییع پیکر پاک سردار سلیمان در شهرهای مختلف کشور با حضور پرشور مردم نشان دهنده این مطلب است، اگر این‌ها مردم نیستند پس چه کسانی هستند؟ ای کاش رسانه‌های آمریکا یک میلیون از آنچه در ایران می‌گذرد را انعکاس می‌دادند که ایران دارای چه جوششی است.

وی ادامه داد: ۸ سال در دوران جنگ کشور ما مورد هدف آمریکایی‌ها بود اما مردم مقاومت کردند و اگر ایالات متحده اشتباه محاسباتی استراتژیکی انجام دهد داخل باتلاقی فرو خواهد رفت که بیرون آمدن از محال است.

انصاری با بیان این‌که امروز ایران بزرگترین قدرت منطقه است و در جهان اسلام ظرفیت پاسخگویی آمریکا را دارد، گفت: البته همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما به هیچ وجه جنگ نمی‌خواهیم و به سوی آن گام برنمی‌داریم همیشه دنبال صلح بودیم و به سوی آن هم پیش رفتیم.

وی تاکید کرد: ما خودمان قربانی تروریسم و تجاوز هستیم و آمریکا بداند دست به حماقت و تجاوزی‌گری بزند، مردم بی‌پاسخ نمی‌گذارند.

انصاری ادامه داد: ترامپ در تمام مدتی بر سر کار آمده آبروی مردم این کشور را برده و ضربه‌های جبران‌ناپذیری را به کشورش زده است.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها بر خلاف آنچه که بر زبان می‌آوردند ماهیت‌شان چیزی جز وحشی‌گری و قلدری و قانون‌شکنی نیست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها در گذشته سعی می‌کردند خودشان را ضدتروریسم،‌ مدافع حقوق بشر، مردم و محیط‌زیست نشان دهند اما از زمانی که ترامپ آمده هر روز نقابی از چهره‌شان میافتد و ادعاهای دروغین‌شان نقش برآب می‌شود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: آمریکایی‌ها ادعا کردند ضدداعش هستند اما اخبار موثق داریم با اتفاقات اخیر سران آن‌ها را از مهلکه نجات دادند و به نقاط امنی مانند افغانستان بردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز