خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کلمبیا در گفت‌وگو با ایلنا:

ترور سردار سلیمانی نقض حاکمیت عراق بود/ ترامپ همیشه پیام‌های متناقض ارسال می‌کند/ دیپلماسی بسیار سخت‌تر شده است/ترجیح ترامپ استفاده از اقدام نظامی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۲۶۰

استاد دانشگاه کلمبیا ترور سردار سلیمانی را بیانگر ترجیح ترامپ به استقاده از اقدام نظامی به جای دیپلماسی دانست و گفت: ترامپ همواره شخصیتی متناقض داشته است او همیشه پیام‌های متناقض ارسال می‌کند و این چیز جدیدی نیست.

رابرت وای شاپیرو، استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا و رییس اسبق دانشکده علوم سیاسی این دانشگاه است از کتاب‌های او در حوزه علوم سیاسی می‌توان به « قدرت ریاست جمهوری؛ ایجاد ریاست جمهوری برای قرن بیست و یکم»، « دخالت‌های سیاسی؛ سیاستمداران سرگردان نشوید» و «عدم حضور نمایندگان دموکرات» اشاره کرد. وی هم چنین تاکنون موفق شده است جایزه کتاب «گلد اسمیت» را نیز از آن خود کند.

ترور سردار سلیمانی بیانگر ترجیح ترامپ به استفاده از اقدام نظامی است

رابرت وای شاپیرو در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ابتدا در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: این عمل نشان می‌دهد که ترامپ برای مقابله با تهدیدات بین‌المللی اولویت قابل توجهی برای اقدام نظامی نسبت به  دیپلماسی چندجانبه قائل است . این امر دیپلماسی را بسیار سخت‌تر می‌کند. به نظر می‌رسد ترامپ بر خلاف گفته‌هایش بر استفاده از اقدام نظامی تاکید بیشتری دارد. 

ترامپ همواره شخصیتی متناقض داشته است

وی درباره اظهارات متناقض ترامپ مبنی بر عدم تمایل وی برای درگیری نظامی و ترور سردار سلیمانی گفت: ترامپ همواره شخصیتی متناقض داشته است او همیشه پیام‌های متناقض ارسال می‌کند و این چیز جدیدی نیست.

ترور سردار سلیمانی نقض حاکمیت عراق است

استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا در ادامه در این مورد که آیا این اقدام ترامپ نقض حاکمیت عراق است یا خیر، گفت: بله این اقدام به وضوح نقض حاکمیت عراق است و عراق نیز این ترور را نقض حاکمیت خود می‌داند اما همواره مقابله و مخالفت با ترامپ دشوار است.

وی در ادامه در مورد تنش‌ها گفت: تنش‌ها اکنون در مرحله جدید و بالاتری قرار دارد که می‌تواند پس از انقلاب ۱۹۷۹ با بحران گروگان‌گیران ایران مقایسه شود.

توییت‌های ترامپ چیز جدیدی نیست

رابرت وای شاپیرو در ادامه در مورد توییت‌های ترامپ مبنی بر تهدید ایران گفت: توییت‌های ترامپ چیز جدیدی نیست. ترامپ برای ارتباط برقرار کردن هم از توئیتر استفاده می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز