خبرگزاری کار ایران

سالک در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تلاش‌های سردار سلیمانی گرده آمریکا را به خاک مالیده بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۸۴۷

یک نماینده مجلس گفت: تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی برای مبارزه با تروریسم و نابود کردن داعش و برچیدن این تشکیلات در خاورمیانه گرده آمریکا را به خاک مالیده است و دشمن را ذلیل خودش کرده است.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اربعین سردار سلیمانی در پاسخ به این سوال که نقش سردار شهید سلیمانی را طی سالیان گذشته در منطقه خاورمیانه چطور ارزیابی می‌کنید و در حال حاضر خلاء وجود ایشان در این منطقه چگونه قابل جبران است؟ گفت: نبود ایشان را مقام معظم رهبری با تعیین فرمانده قاآنی پر کردند و دستور دادند که روند کار همان روندی باشد که حاج قاسم سلیمانی دنبال می‌کردند.

وی گفت: سردار قاآنی نیز شخصیتی است که از ابتدای شکل گیری نیروی قدس سپاه در این بخش بوده و از زیر و بم مسائل مطلع است.

این نماینده مجلس در بیان ارزیابی خود نسبت به حضور حاج‌ قاسم سلیمانی در سوریه و عراق گفت: با چند نگاه باید به این موضوع توجه کرد. نگاه اول تامین امنیت داخل کشور ایران است. شهید سلیمانی مرز امنیت را هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای خودمان تا میدان داعش در سوریه و عراق منتقل کرد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: دومین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که جنگ نیابتی را خنثی و خاموش کرد. ایشان بعد از شهادت محسن حججی اعلام کرد تا سه ماه دیگر حکومتی برای داعش نخواهد بود و این قضیه را تمام می‌کنیم و این کار را با تدبیر و برنامه‌ریزی انجام داد.

نماینده اصولگرای مجلس دهم اظهار داشت: نکته سوم نگاه به اربابان داعش است که عبارتند از سازمان سیا، موساد، پنتاگون و آمریکا و اسرائیل و اروپا و عربستان. عربستان تامین‌کننده نیازهای مادی این‌هاست. بنابراین تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی برای مبارزه با تروریسم و نابود کردن داعش و برچیدن این تشکیلات در خاورمیانه گرده آمریکا را به خاک مالیده است و دشمن را ذلیل خودش کرده است.

حجت‌الاسلام سالک ادامه داد: در نتیجه در میان دشمن برای به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی تمام دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل و عربستان آمادگی خودشان را اعلام کردند و جلسات سری برای این مساله گذاشتند.

وی تصریح کرد: بنابراین ما این را می‌فهمیم که نقش حاج قاسم در دنیای اسلام برای مقابله با دنیای استکباری یک نقش بازدارنده، قدرتمند و مقتدرانه علیه استکبار است.

این فرمانده سابق نظامی در پاسخ به این سوال که چرا دشمنان ایران با اینکه روحیه ایرانیان را می‌شناسند و آن را از زمان جنگ تحمیلی نیز به یاد دارند و می‌دانستند چنین تصمیم و اقدامی بی‌پاسخ نخواهد ماند اما باز این کار را انجام  دادند؟‌ گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با زدن ستون خیمه نظامی در خاورمیانه مساله تمام می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آمریکایی‌ها فکر نکنند که اگر حاج‌ قاسم را به شهادت رساندند، تمام است. ما ده‌ها سردار داشته‌ایم که به شهادت رسیدند اما جنگ تحمیلی ادامه پیدا کرد. الان هم همینطور است. یعنی این حرکت به جایی می‌رسد که جانشینان او و فرزندانی که خون او تربیت می‌کند، انتقام‌شان را خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز