خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه کرنل آمریکا در گفت‌وگو با ایلنا:

ترور سردار سلیمانی نقض حاکمیت عراق و اقدامی تجاوزکارانه است/ ترامپ به طور ذاتی دروغگوست/ شاهد افزایش تنش‌ها در خاورمیانه خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۸۰۷

استاد دانشگاه کرنل ترور سردار سلیمانی را عامل افزایش تنش در خاورمیانه دانست و گفت:مطابق منشور سازمان ملل متحد، استفاده از نیروی نظامی در خاک یک کشور خارجی بدون اجازه دولت این کشور، نقض حاکمیت آن کشور و یک عمل تجاوزگرانه است.

متیو آنتونی استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کرنل آمریکا است. وی سال‌ها در حوزه‌های روابط بین‌الملل و جنگ و قوانین بشر‌‌دوستانه تحقیق و بررسی کرده‌ است. وی در گفت‌وگو با ایلنا به بیان نظرات خود پیرامون تنش‌ها پرداخت. 

ترور سردار سلیمانی باعث افزایش درگیری در خاورمیانه می‌شود

متیو آنتونی در ابتدا در مورد ترور سردار سلیمانی گفت: من این حمله را اقدامی خطرناک و غیرقانونی می‌دانم که باعث افزایش درگیری در خاورمیانه می‌شود.

ترامپ برای جلوگیری از جنگ باید به دیپلماسی تکیه کند 

این استاد دانشگاه در مورد تضادهای گفتاری ترامپ مبنی بر اینکه به دنبال جنگ نیست، گفت: دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم آنچه دونالد ترامپ می‌گوید با توجه به دروغگویی ذاتی او و ناتوانی وی حتی در تشخیص دروغ‌های خودش، منطقی باشد. اگر او واقعاً می‌خواهد از جنگ جلوگیری کند، باید نسبت به استفاده از نیروی مسلح ایالات متحده احتیاط کند و آگاهانه اقدام کند و او باید بر دیپلماسی تکیه کند.

ترور سردار سلیمانی نقض حاکمیت عراق و اقدامی تجاوزکارانه است

آنتونی هم چنین در مورد اینکه آیا این اقدام نقض حاکمیت عراق است یا خیر گفت: بله، مطابق منشور سازمان ملل متحد، استفاده از نیروی نظامی در خاک یک کشور خارجی بدون اجازه دولت این کشور، نقض حاکمیت آن کشور و یک عمل تجاوزگرانه است.

هیچ کدام از اختلاف‌های ایران و آمریکا از طریق جنگ حل نمی‌شود

وی همچنین در مورد آینده تنش‌ها میان ایران و آمریکا گفت: تصور بهبود روابط میان ایالات متحده و ایران در دولت  فعلی ایالات متحده دشوار است. اکنون فقط می‌توان امیدوار بود که ایران خویشتنداری خود را نشان دهد و به تشدید بیشتر درگیری کمک نکند. به نظر من، هیچ کدام از اختلافات بین ایالات متحده و ایران با جنگ حل نمی‌شود.  هر دو کشور باید خود را متعهد به حل و فصل اختلافات خود از طریق دیپلماسی کنند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز