خبرگزاری کار ایران

بیانیه مطبوعاتی رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی؛

ترور توسط آمریکا، نشانگر وحشیگری است

asdasd
کد خبر : ۸۵۵۲۱۴

رئیس شورای مشورتی سازمان اسلامی مالزی در بیانیه‌ای اقدام ایالات متحده در ترور فرمانده سپاه قدس ایران را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا، متن کامل بیانیه محمدعزمی عبدالحمید به شرح زیر است: 

ترور ژنرال قاسم سلیمانی توسط آمریکا در یک حمله ی هوایی، به جهان نشان می دهد که آمریکا یک کشور سرکش از بدترین نوع آن است. این، از وحشیگری آمریکا است که خود را مجاز به کشتار می داند. چنین سیاست غیر متمدنانه و وحشیگرانه، ورای قانون است که در سیاست امنیتی آن کشور گنجانده شده و آن را به کشوری تبدیل کرده است که به خود اجازه می دهد تا هر فردی را که می خواهد، سلاخی کند.  

در حمله ی سپیده دم، ابومهدی المهندس فرمانده (حشد الشعبی) نیز کشته شد. آمریکا مدتهای مدیدی است که قتلهای غیرقانونی با مصونیت انجام می دهد و جهان قادر به اقدامی برای مقابله نیست. هدف قراردادن یک شخصیت و ارتکاب تروربا چنین روشی یک جنایت است و نمی تواند بدون تنبیه رها شود. حمله ی هدف دار آمریکا به روشی که اجرا شد، افراطی است و نمی تواند تفسیری غیر از اعلان جنگ داشته باشد. از این حمله نمی توان چشم پوشی کرد و هر عمل تقابلی، نتیجه ی طبیعی آن خواهد بود.  

ما اقدام علنی آمریکا را قویا محکوم می کنیم و هیچ بهانه ای در این زمینه قابل قبول نیست. در حال حاضر از زمان حمله ی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی عراق در مرز سوریه، منطقه در لبه ی جنگ گسترده ای قرار گرفته است. جهان نباید سکوت کند. این یک وضعیت بغرنج پرمخاطره است و ممکن است به یک تقابل نظامی تمام عیار منجر شود. سازمان ملل نباید به موضعی غیر از محکوم سازی اقدام آمریکا، اکتفا کند. باید سریعا فراخوان یک نشست اضطراری، داده شود. 

آمریکا سلیمانی را یک دشمن معرفی کرد. در حالیکه اصلا حق نداشت با حکم خود او را ترور کند.    

الان بر اساس تمامی محاسبات، آمریکا یک کشور سرکش است. بدترین وضعیت این است که آمریکا مجوز کنگره را برای آغاز جنگ علیه هیچ کشوری را ندارد. در قبال هر گونه انتقام جویی تنها آمریکا است که باید سرزنش شود و دیگران مقصر شناخته نمی شوند. آمریکا پتانسیل جنگ منطقه ای گسترده را بوجود آورده و باید مسؤول کامل، عواقب آن شناخته شود.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز