خبرگزاری کار ایران

علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا:

ترامپ هیچ ارزشی برای حاکمیت ملی عراق قائل نیست/ مجلس عراق اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کند/ مردم عراق پای این کار بمانند

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۸۷۳

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات آمریکا به گونه‌ای بود که گویی هیچ ارزشی برای حاکمیت ملی عراق قائل نیست، گفت: مجلس عراق باید اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کند و مردم عراق پای این موضوع بیاستند.

علی مطهری نماینده مجلس  در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا درباره واکنش ایران نسبت به شهادت سردار سلیمانی توسط آمریکا، گفت: باید منتظر تصمیم شورای عالی امنیت ملی باشیم؛ این حادثه به ضرر آمریکا بوده و موقعیت آمریکا را در دنیا تنزل می‌دهد و از سویی نیز نیروی مقاومت منطقه خاورمیانه را افزایش خواهد داد؛ مظلومیت ایران در دنیا اثر خواهد داشت.

وی اثر این اقدام آمریکا در روابط میان ایران و عراق را باعث تقویت روابط دو کشور همسایه دانست و گفت: هر دو کشور سردار بزرگ خودشان را از دست دادند و خون این شهدا با هم ترکیب شده و باعث تقویت رابطه این دو کشور می‌شود.

نماینده مجلس دهم با اشاره به رفتارهای اخیر آمریکا در عراق بیان کرد: حاکمیت عراق مورد تجاوز قرار گرفته و حق حاکمیت ملی مردم آن از بین رفته است؛ آنها باید تصمیم مناسبی در  مقابل این گستاخی آمریکا و نیز اقدامات چند روز گذشته‌اش علیه مواضع حشدالشعبی بگیرند.

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه اقدامات آمریکا به گونه‌ای بود که گویی هیچ ارزشی برای حاکمیت ملی عراق قائل نیست، گفت: مجلس عراق باید اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کند و مردم عراق پای این موضوع بیاستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز