خبرگزاری کار ایران

امیر حاتمی شهادت فرمانده حشدالشعبی را به وزیر دفاع عراق تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۸۳۲

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با صدور پیامی شهادت ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی را به وزیر دفاع جمهوری عراق تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی روز جمعه در پیامی خطاب به  حسن علی النجاح الشمری وزیر دفاع جمهوری عراق اظهار داشت: خبر شهادت برادر مجاهد و مبارز ابومهدی المهندس پس از سال‌ها مجاهدت خالصانه در مسیر مقاومت و مبارزه با تروریسم، عزت و کرامت امت اسلام به ویژه ملت عزیز و مظلوم عراق موجب تاسف و تاثر فراوان شد.

وی افزود: شیرمردی که در راه دفاع از شرافت و انسانیت جان خود را به کف گرفت و لحظه‌ای آرام و قرار نداشت تا آنکه دست شقی‌ترین و شرورترین دشمنان خدا و در کنار فرمانده سرافراز نیروی قدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید.

حاتمی،  جنایت خباثت‌آمیز تروریست‌های متجاوز آمریکایی را به شدت محکوم کرده و شهادت فرمانده محبوب حشدالشعبی و جمعی از یاران و رزمندگان این نیرو را به وزیر دفاع، دولت، نیروهای مسلح و ملت قهرمان عراق به ویژه رزمندگان غیور حشدالشعبی و خانواده معزز شهیدان تبریک و تسلیت گفت.
وی خاطرنشان کرد: بی‌شک ثمره شهادت و امتزاج خون مطهر آن شهدای والامقام، تقویت همدلی و اتحاد دو ملت مسلمان ایران و عراق و شعله‌ور شدن چراغ امید به پیروزی نهایی و مایه سرافرازی ملت بزرگ عراق و زبونی دشمنان و تروریست‌ها خواهد بود.
صبح امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.
سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو قاسم سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی امروز همچنین در حکمی سردار اسماعیل قاآنی را به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصور کردند.
 در حکم رهبر انقلاب آمده است: «درپی عروجِ شهید عالی‌مقام سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرافراز سرتیپ اسماعیل قاآنی که در شمار برجسته‌ترین فرماندهان سپاه در دفاع مقدس بوده و در طول سالیان متمادی در نیروی قدس در کنار سردار شهید در منطقه خدمت کرده است می‌سپارم.»
 ایشان در این حکم تصریح کردند: «برنامه‌ آن نیرو عیناً همان برنامه‌ دوران فرماندهی شهید سلیمانی است. از همه‌ همکاران آن نیرو حضور و همکاری آنان را با سردار قاآنی خواهانم و توفیق و تأیید و هدایت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز