خبرگزاری کار ایران

صادق خرازی:

خون سردار سلیمانی بی‌پاسخ نمی‌ماند/ نباید سرسوزنی کوتاه آمد

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۶۹۸

وزیر امور خارجه اسبق ایران در واکنش به خبر شهادت سردار سلیمانی، گفت: این اتفاق یک اشتباه استراتژیک برای آمریکا بود. همیشه اقداماتی می کنند که علیه ملت و متحدانشان است. ایران و جبهه مقاومت وجود تروریسم در منطقه را جمع کرد و منطقه را از لوث وجود جنایت آنان پاک کرد.

به گزارش ایلنا، صادق خرازی با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: من با شادروان سپهبد قاسم سلیمانی نزدیک به چهل سال آشنایی، دوستی، رفاقت، برادری و همکاری داشتم. ایشان یک شخصیت استثنایی و یک نابغه سیاسی و نظامی بود. این حادثه تلخ است و غم و اندوهش را هرگز مردم ایران فراموش نمی کنند.

وی ادامه داد: ایشان شخصیت ممتازی بود که در دوران دفاع مقدس در باز پس‌گیری سرزمین ایران نقش بسیار اسطوره ای را ایفا کرد.

خرازی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر مرحوم سلیمانی یک نابغه استراتژیک بود که ادبیات خاورمیانه را به گونه ای ترسیم کرد که اکثر سرزمین‌های اسلامی دارای هویت و ادراک مفهوم مقاومت باشند. آنچیزی که در لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان اتفاق افتاده است را ببینید؛ نشان می دهد که چه نقش اسطوره‌ای  این مرد داشته است.

وی ادامه داد: مسئله مهم تر شخصیت فردی سلیمانی است؛ یک پدر مهربان برای بسیاری از یتیمان و یک شخصیت فرهیخته بود. ایشان تبدیل به یک مکتب شدند. ایشان یک فرد نیست یک مکتب است که از درون افکار او افراد زیادی تربیت شدند. نیروهای زیادی را تربیت کرد. من مطمئنم خون ایشان بی پاسخ نمی ماند و در جبهه مقاومت مقاومت ایشان ادامه پیدا می کند.

این فعال سیاسی گفت: آمریکایی‌ها در دوران صدام از صدام حمایت می کردند؛ الان با داعش و طالبان گفت‌و‌گو می‌کنند که نفع خود را داشته باشند. دوران تحقیر ملت‌ها گذشته است؛ قطعا آمریکایی‌ها وارد بازی و جریان خطرناکی شده اند که تردیدی نکنید که باید تاوان جنایت هولناک امروز را بدهند .

خرازی در ادامه گفت: این اتفاق یک اشتباه استراتژیک برای آمریکا بود. همیشه اقداماتی می کنند که علیه ملت و متحدانشان است. ایران و جبهه مقاومت وجود تروریسم در منطقه را جمع کرد و منطقه را از لوث وجود جنایت آنان پاک کرد.

وی افزود: داعش را چه کسی بوجود آورد و چه کسی نابود کرد؟ این پدیده که آمریکایی ها شروع‌اش کردند در آینده یقه خودشان را می‌گیرد. مقاومت دارای فرهنگ و ادبیات است. سردار سلمیانی یک فرمانده نبود؛ صاحب مکتب مقاومت بود. مقاومت را تبدیل به فعل کرد.

خرازی در پایان گفت: این ها تصور می کنند با ترور یک فرد یک فرهنگ را زیر سوال می برند. آمریکایی ها باید مجازات شوند. باید کسانی که این کارا انجام دادن محاکه شوند. سر سوزنی نباید کوتاه آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز