خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه تهران:

با شهادت سردار سلیمانی آمریکایی‌ها گام به گام به سقوط نزدیک شدند/ وقت پاک شدن منطقه از وجود یانکی‌ها است/جریان مقاومت داغدار و خون‌خواه سلیمانی هستند

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۶۸۵

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه زمان آن رسیده که منطقه از وجود آمریکایی‌ها پاک شود تاکید کرد: جریان مقاومت در سوریه لبنان و عراق داغدار و خون‌خواه سلیمانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام  احمد خاتمی در نماز جمعه امروز ۱۳ دی ماه ۹۸ با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت:  وقتی خبر جانگذاز سردار رشید و فدایی فاطمه، سردار رشیدی که فدایی اباعبدالله بود را شنیدم خطبه خود را تغییر دادم و در ضمن ادب حکم می‌کرد که خطبه اول را به این سردار اسلام اختصاص دهیم.

وی با اشاره به سابقه آشنایی خود با سردار سلیمانی گفت: این سرباز فاطمه نام خانه خود را فاطمیه قرار داده است. ایشان متولد سال ۳۵ بود و دقیقا در سن ۶۳ سالی به شهادت رسیدند که  ۴۰ سال آن به مجاهدت خستگی‌ناپذیر گذشت.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مجاهدی که جای جای جبهه آن را می‌شناسند و بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما به خدا خواست این مرد بزرگ زنده بماند تا در این مقطع حساس تاریخ اسلام  داعش را نابود کند.

خاتمی گفت: سردار سلیمانی این روزهای آخر مدام آرزوی شهادت داشت و به آقا هم گفته بودند دعا کنید که شهید شوم؛ دلیل آن این است که او فرزند علی است.

وی با اشاره به این سخن حضرت علی که می‌فرماید من در آرزوی شهادت زنده‌ام و حتی بعد از ضربت خوردن آن حضرت نگفتند «آخ» بلکه گفت «فزت و رب الکعبة»؛ شهید ما سلیمانی عزیز به وصلش رسید، چه تعبیر قشنگی آقا در پیامشان داشتند «ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند.»؛‌آفرین بر این زندگی.

حجت الاسلام و المسلیمن خاتمی با بیان اینکه شهید سلیمانی مصداق بارز  آیه ۲۳ سوره احزاب است «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»، گفت: بعضی از مومن‌ها اسم ایمان را دارند اما پای ایمانشان نمی‌ایستند اما برخی پای ایمانشان می‌ایستند سردار سلیمانی از این دسته بود و بی‌تابانه آرزوی شهادت داشت و دیشب هم جانش را در پای این نذر دیرنیه‌اش گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه صداقت در ایمان جلوه برجسته حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: سردار سلیمانی مالک اشتر ولایت بود و من مطمئن هستم از داغ‌های سنگینی که بر ولایت وارد شده است همین شهادت سردار سلیمانی است.

امام جمعه تهران با اشاره به تعیبیر حضرت علی درباره مالک گفت: حضرت فرموند نمی‌دانید مالک چه کسی  بود و هیچ شخصیتی به اوج شخصیت او  نمی‌رسید و پرندگان دور پرداز نمی توانستند شخصیت والای مالک را بفهمند. قاسم سلیمانی مالک بود.

وی اضافه کرد: در جلسانت مختلف وقتی می‌گفتند سرلشکر سلیمانی می‌گفت: به من بگویید سرباز ولایت من افتخار می‌کنم که سرباز ولایت باشم.

خاتمی بیان کرد: بدون هیچ تردید کار و راه او ادامه دارد و هم رزمانش راه او را به فضل خدا ادامه می‌دهند و خواب را از چشم ترامپ و اذنابش خواهند ربود. آمریکایی ها وترامپ مطمئن  باشند که خون شهید سلیمانی خواهد جوشید و روزشان را به شام سیاه خواهند کرد.

وی بابیان اینکه آمریکایی‌ها بدانند که فتح نکردند بلکه گام به گام به سقوط نزدیک شدند و دیگر دردنیا آرامش نخواهند داشت، اظهار کرد: شهید سلیمانی تنها چهره ایرانی نبود چهره بین‌المللی جهان اسلام بود، امروز جریان مقاومت در سوریه لبنان و عراق داغذار و خون خواه سلیمانی هستند و اکنون وقت آن است که منطقه از وجود این جانوران موذی پاک شود. الان وقت آن است که مقاومت به آمریکایی ها بگویند یانکی‌ها گورتان را گم کنید.

خاتمی در پایان خطبه اول گفت: به یاری خداوند ملت بزرگمان تجلیل شایسته‌ای از این سردار فداکار اسلام خواهند کرد و به دنیا خواهند گفت سلیمانی راهت ادامه دارد به یاری خداوند این را بدون ره رو نخواهد بود.

حجت الاسلام خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه مناسبت پنج شنبه‌ آینده ۱۳‌جمادی‌اول فاطمیه اول است و مردم ما عاشق بی قرار اهل‌بیت هستند وعرض ادب ویژه به دخت نبی اکرم دارند، گفت: درهفته گذشته روز ولادت بانوی بی‌نظیر بشریت، بانوی برجسته تاریخ بشریت و نسخه دوم فاطمه(س)، زینب کبری را داشتیم؛ زینبی که زبان ناتوان ازاین است که سیمای نازنین معرفت او را ترسیم کند.

وی افزود: زینب (س) در حساس ترین شرایط پرستارامام زمانش، امام سجاد شد و چه مناسبت خوبی که این روز را روز پرستار قرار دادند.

خاتمی با اشاره به سخنان رهبری درباره پرستاران تاکید کرد: تکریم پرستار، تکریم ارزش‌های انسانی است، مسئولین حداکثر توان خود را به کار ببرند تا این عزیزان در شرایطی مناسب به وظیفه خود بپردازند.

وی با بیان اینکه در دوشنبه هفته‌ای که گذشت نهم دی بود که نمی‌توان از کنار آن گذشت،  دشمنان انقلاب زیر یک خمیه جمع شده بودند، خیمه ای که رئیس جمهور آمریکا نخست‌وزیر اسرائیل، منافقین داعش و سلطنت طلبان حضور داشتند اما ملت به مردم ویژه تهران با حضور خود خیمه را بر سر آنها خراب کردند.

خاتمی خطاب به مردم تاکید کرد: مجددا آمدید در مقطعی حساس با ولایت بیعت کردید و یک شعار داده شد: «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و همین بصیرت را در آبانماه نشان دادید. اغتشاش گران اهداف بسیاری داشتند اما مردم به صحنه آمدند و آنها را ناکام گذاشتند.

وی یادآور شد: روز پنج شنبه ۱۹ دی یک مقطه سرنوشت ساز انقلاب است که نباید از یادها برود، انقلاب دو تاریخ تولد دارد اولین آن خرداد ۴۲ و دومین تولدش ۱۹ دی ۵۶ بود، که با شهادت مردم روشن ماند تا در ۲۲ بهمن به آتشی مهیب تبدیل شد و تاج و تخت طاغوتی‌ها را سوزاند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نکته دوم این است که دراین ماجرا دو جریان بی پرده و آشکار خودش را نشان داد، گفت: یکی جریان «حزب الشیطان» با سردمداری آمریکا بود و رژیم صهیونیستی، بحرین و عربستان هواداران آن بودند؛ از آن سو هم «حزب الله» بود که خودش را نشان داد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جانانه این جنایت را محکوم کرد و در پی آن انصار الله و حزب الله آن را محکوم کردند؛ گفت: آمریکا خوی تجاوز گری خود را  برای صدمین بار نشان داد؛ آمریکا  از حشدالشعبی که کلک داعش را کند، انتقام داعش را گرفت، پس آمریکا یعنی داعش؛ آنها حامی داعشند پس مرگشان باد.

عضو هیئت رئیسهٔ مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: واکنش مردم عراق در رابطه با سفارت آمریکا یک واکنش طبیعی بود که در پی تجاوز به کشور آنها انجام شد، آمریکایی‌ها باید بفهمند که‌ در منطقه منفورند ومردم منطقه منتظرند که این تنفر را ابراز کنند و این رفتار عراقی‌ها جلوه ای از آن بود.

وی با اشاره به این ضرب المثل که عدو گردد سبب خیراگر خدا خواهد، خاطرنشان کرد:‌ فضای ضد آمریکایی و اخراج آنها با جنایتی که کرده‌اند فراهم شده است با توجه به جنایت ابو مهدی و سردار سلیمانی وقت آن است که مردم عراق کلک آمریکا را بکنند.

خاتمی افزود: این فضا فضای مقدسی است؛ این فضای مقدس باید تا اخراج آخرین نیروی آمریکایی ادامه پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ترامپ در این قصه بار دیگر دروغ گفت، اظهار کرد: اگر این فرد روزی یک دروغ نگوید نئشه نمی‌شود، مثل مرغ نجاست خواری که با خوردن نجاست نئشه می‌شود او هم باید دروغ بگوید تا نئشه شود.

وی تصریح کرد: سلام و درو خدا بر مقام معظم رهبری که به ترامپ پاسخ جانانه‌‌تری داد و گفت غلط می‌کنید؛ این کلام رهبری ما را به یاد امام انداخت که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند‌.

خاتمی با اشاره به این سخن رهبری که فرمودند «سردمداران بی خرد آمریکا» یادآور شد: استکبار باید تحقیر شود و حق آنها همین است.

امام جمعه موقت تهران با با بیان اینکه در رابطه با انتخابات حقیقت این است که به حمدالله فضای کشور فضای انتخاباتی شده است، تاکید کرد: انتخابات نماد جمهورریت ومردم سالاری دینی است، در طول ۵۷ سال حکومت پهلوی صاحب‌خانه‌های کشور یعنی مردم هیچ کاره بودند اما در نظام جمهوری اسلامی مستقیم وغیر مستقیم مسئولینش با رای مردم انتخاب می شوند.

وی با اشاره به احراز صلاحیت ها گفت: همه جای دنیا جایی برای تایید صلاحیت‌ها دارند و به همه نمیگویند بفرمایید؛ هیات‌های اجرایی کار خود را کردند و اکنون نوبت به هیات نظارت رسیده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: هیات‌های نظارت علی رغم اینکه توجه دارند اما رد و تایید را با قانون انجام دهند که جلوه تقوا این استه

وی خطاب به افرادی که تایید صلاحیت شده‌اند، گفت:  قانونی عمل کنند و قبل از زمان مشخص تبلیغ نکنند که ممنوع است؛ از طرفی باغ سبز نشان دادن به مردم هم ممنوع است و شورای نگهبان تا آخر حق رد صلاحیت دارد؛ از شورای نگهبان میخواهم اگر کاندیدایی پا را از قانون فراتر گذاشت با او برخودر قانونی داشته باشند.

خاتمی خطاب به مردم گفت: آنهایی که صلاحیت آنها احراز نشده‌اند بدانند رد یا عدم صلاحیت افراد در مجلس به معنای این نیست که او به درد هیچ جای دیگر نمی خورد.

خطیب نماز جمعه خطاب به افرادی که رد صلاحیت می‌شوند تاکید کرد:‌ اگر اعتراض دارید آن را به صورت قانونی انجام دهید و سر انجام تسلیم قانون باشید و از این امتحان الهی سربلند بیرون بیایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز