خبرگزاری کار ایران

واکنش محتاطانه رسانه‌های عربی منطقه به خبر شهادت سردار سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۶۷۸

خبرگزاری‌های رسمی عربستان و امارات به خبر شهادت سردار سلیمانی واکنش محتاطانه‌ای داشتند و از هرگونه تحلیلی خودداری کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خبرگزاری های رسمی کشورهای عربی پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی ابتدا با یک واکنش محتاط آمیز فقط اقدام به انتشار خبر شهادت ایشان و همراهانش کردند.

خبرگزاری سانا (سوریه) با اشاره به نقش قاسم سلیمانی در جنگ‌های سوریه به آخرین حضور او در ادلب اشاره کرد و او را عامل اصلی شکست تروریست ها در سوریه دانست.

خبرگزاری سبا یمن، سر تیتر خبرهای خود را به اظهارت مقام های ایرانی و در راس آن رهبر انقلاب اختصاص داده و بخش «انتقام سختی از آمران آن خواهیم گرفت» را تیتر اصلی خود کرده است.

خبرگزاری اسوا، متعلق به عربستان سعودی فقط اقدام به انتشار خبر ترور سلیمانی و فرمانده ارشد حشد شعبی کرد و از هرگونه اظهار نظر و تحلیل در این خصوص خودداری کرده است.

خبرگزاری عربیه(NNA) که از سوی وزارت اطلاعات لبنان منتشر می‌شود، با انتشار توییت جمیل سید از اعضای گروه 14 مارس یا همان گروه حریری با اشاره به اشتباه آمریکا در تقسیم بندی طایفی حکومت عراق مانند لبنان نوشت با ترور سلیمانی از سوی آمریکا این کشور یا به زودی منطقه را ترک خواهد کرد و یا وارد یک جنگ طولانی و طاقت فرسا خواهد شد.

الشرق الاوسط، در گزارشی به سابقه قاسم سلیمانی در جنگ تحمیلی و نقش او در یمن و سوریه اشاره کرده است، این روزنامه که در لندن چاپ می‌شود به اظهارات مقامات ایرانی اشاره کرده که بارها اعلام کرده‌اند که طرح ترور سلیمانی بارها خنثی شده است و سپس به توییت پمپو اشاره کرده که این اقدام آمریکا یک پیغام واضح برای مقامات ایرانی بود.

خبرگزاری امارات نیز فقط خبر شهادت سلیمانی و جمعی از فرماندهان بسیج مردمی عراق را منتشر کرده و از هرگونه موضع گیری یا انتشار تحلیل خودداری کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز