خبرگزاری کار ایران

آصفی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا از سردار سلیمانی کینه به دل داشت/ آمریکا باید منتظر یک پاسخ سخت، تلخ و درناک باشد/ شهادت سردار سلیمانی باعث وحدت بیشتر گروه‌های مقاومت شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۶۱۱

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه گفت: روشن است که آمریکایی‌ها برای این حادثه برنامه‌ریزی کرده بودند و فکر می کنم این اقدام را می‌توان در چند ظرف دید؛ آمریکا پایش از منطقه بریده شده بود و با خواری از این منطقه رفته بود و طبیعی است که از آنهایی که در این شکست‌ها سهم داشتند کینه داشته باشد. سردار سلیمانی از کسانی بود که با داعش جنگیده و باعث شکست این ساخته آمریکا شده بود و طبیعی بود که آمریکا می‌خواست انتقام داعش را هم از وی بگیرد.

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای ایالات متحده در عراق گفت: این ترور حادثه بسیار تلخی بود؛ این شهادت را باید هم به رهبر معظم انقلاب، هم مردم شریف ایران و هم نیروهای مسلح و هم خانواده این شهید تسلیت گفت. این حادثه کام همه آنهایی که به انقلاب و به مقاومت علاقه دارند، تلخ کرد. 

وی با تاکید بر اینکه آمریکا برای این اقدام هم در کوتاه‌مدت و هم در درازمدت تاوان سنگینی خواهد داد، ادامه داد: ما از اول انقلاب ترورهای فراوانی را داشته‌ایم و خبر ترور سردار سلیمانی من را به ۴۰ سال گذشته و شهادت شهید بهشتی و یارانش برد که با آن شهادت انقلاب مقاوم‌تر و محکم‌تر و رسوایی آمریکا و منافقین بیشتر شد. 

این دیپلمات پیشین کشورمان گفت: روشن است که آمریکایی‌ها برای این حادثه برنامه‌ریزی کرده بودند و فکر می‌کنم این اقدام را می‌توان در چند ظرف دید؛ آمریکا پایش از منطقه بریده شده بود و با خواری از این منطقه رفته بود و طبیعی است از آنهایی که در این شکست‌ها سهم داشتند، کینه داشته باشد. سردار سلیمانی از کسانی بود که با داعش جنگیده و باعث شکست این ساخته آمریکا شده بود و طبیعی بود که آمریکا می‌خواست انتقام داعش را هم از وی بگیرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در منطقه بسیار سردرگم هستند و دست به اقداماتی می‌زنند که به مثابه تناقضات، گلوی آنها را بیشتر خواهد فشرد. در حال حاضر شاهد هستیم که حتی سناتورهای آمریکایی نیز این موضوع را تقبیح می‌کنند و معتقد هستند این مساله نه تنها به آمریکا کمکی نمی‌کند بلکه تنش را بالاتر خواهد برد.

وی افزود: این اقدام این فرضیه را هم نابود می‌کند که ترامپ اهل گفت‌وگو است چرا که بلافاصله پس از آنکه در هفته گذشته درخواست مجدد گفت‌وگو می‌دهد، این اقدام را انجام می‌دهد و دست این شخص برای آنهایی که حتی ذره‌ای به وی امید داشتند رو کرده است. این مساله نشان می‌دهد ساختار کاخ سفید و ترامپ یک صدا علیه ایران هستند و نمی‌توانیم آنها به دو دسته خوب و بد تقسیم کنیم. این مساله نشان داد آمریکایی‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند. 

آصفی گفت: این اقدام باعث می‌شود پای آمریکا به تدریج از منطقه بریده شود؛ یعنی بعید است دیگر آمریکا بتواند در عراق حضور موثر داشته باشد و فکر می‌کنم نیروهای عراقی با این اقدام روند قانون خروج آمریکا از عراق را تسریع می‌بخشند و آمریکا شرایط سخت و تاریکی را در آینده خواهد داشت و ترس زیادی بر آن مستولی شده است. 

وی ادامه داد: این اقدام همچنین باعث وحدت بیشتر در میان گروه‌های مقاومت می‌شود و همانطور که دیدیم گروه‌های فلسطینی و عراقی پیام دادند و این احساس همبستگی در ساعات آینده و روزهای آینده تقویت خواهد شد و آمریکا باید منتظر یک پاسخ سخت و تلخ و درناکی باشد.

وی افزود: با همه تاثری که از این حادثه وجود دارد ولی از طرف دیگر اطمینان کامل داریم مکر دشمن به خودش بر خواهد گشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز