خبرگزاری کار ایران

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمریکا وارد بازی بسیار خطرناکی شد/ انتقام خون سلیمانی را می‌گیریم/ دولت عراق نیروهای آمریکایی را اخراج کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۵۹۱

رئیس ادوار کمیسیون امنت ملی و سیاست خارجی ایران با بیان اینکه ترامپ به تصور اینکه با چنین اقدامی قدرت نمایی انجام داده اما عملا آمریکا را وارد یک بازی بسیار خطرناک کرده است، گفت: دولت عراق سفارت آمریکا را تعطیل و نیروهای آمریکایی را اخراج کند.

 علاء‌الدین بروجردی نماینده مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به خبر شهادت سردار سلیمانی گفت: این احمقانه‌ترین جنایتی است که آمریکا در سال‌های اخیر انجام داده است. آمریکا با این اقدام وارد یک بازی بسیار خطرناکی شد که بدون تردید ترکش‌ها‌ی آن قبل از هر کسی به خود‌ آمریکا خواهد رسید.

وی افزود: ترامپ به تصور اینکه با چنین اقدامی قدرت نمایی انجام داده است، عملا آمریکا را وارد یک بازی بسیار خطرناک کرد، چون حاج قاسم سلیمانی تنها متعلق به مردم ایران نبود بلکه همه انقلابیون دنیا و جبهه مقاومت و ملت‌ها دوست‌دار ایشان بودند.

رئیس اسبق کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تصریح بر اینکه انتقام خون پاک این مرد بزرگ و یارانش گرفته خواهند شد، اظهار کرد:  در انتقام تردید نباید کرد؛ با توجه به اینکه این اقدام آمریکا به طور رسمی اعلام شده و آنها مسئولیت  این کار را پذیرفته‌اند، مسئولیت همه عواقب و پیامدهای این کار با آمریکا و شخص ترامپ خواهد بود.

وی با محکوم کردن این جنایت گفت:  آرزوی شهادت، آرزوی دیرینه سردار سلیمانی بود که بارها هم توسط خودش اعلام شده بود؛ ایشان با شهدای کربلا و ائمه محشور هستند.

بروجردی با اشاره به شهادت ابومهدی مهندس، وی را از چهره‌های برجسته مقاومت دانست و گفت: وی در کنار یار دیرینه خودش حاج قاسم سلیمانی و تعدادی دیگر از یارانشان به شهادت رسید؛ راهشان پر رهرو باد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی درباره مناسبات ایران و عراق در پی این اتفاق گفت: آمریکایی‌ها هیچ مرزی برای جنایت خودشان نشناخته و هیچ اصولی قائل نیستند و با توجه به اینکه متاسفانه آمریکا در عراق حضور تحمیلی دارند از این به بعد نمی‌توانند مانند قبل در عراق حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از وحشت مردم عراق نیروهای خودشان را خارج کرده‌اند، تاکید کرد: دولت عراق باید جدای از محکومیت این جنایت در اقدامات جدی و قانونی اولا امریکایی‌ها را از عراق اخراج کند و بعد هم سفارت عراق را ببندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز