خبرگزاری کار ایران

بازتاب جهانی خبر شهادت سردار سلیمانی در رسانه‌های بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۴۶۷

خبر ترور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی در حمله آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد سر خط خبرهای بین‌المللی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا،  بلومبرگ در خبری نوشت: فرمانده ارشد ایرانی در حمله هوایی ایالات متحده به دستور ترامپ کشته شد، این اتفاق که در اثر حمله هوایی آمریکا در عراق صورت گرفت خطر درگیری فزاینده با جمهوری اسلامی را به تشدید می‌کند.

شبکه العربیه نیز در گزارشی عنوان کرد: تلویزیون رسمی عراق  از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران ایران و دستیار او ابومهدی المهندس فرمانده خبر داده و حساب‌های شبکه‌ اجتماعی تصویری منتشر کرده‌اند که گفته شده متعلق به قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس است.

فرانس ۲۴ هم در خبری نوشت: اوایل روز جمعه ، یک فروند موشک با حمله به فرودگاه بین‌المللی بغداد به کاروان حشدالشعبی، فرمانده نیروی قدس سپاه را هدف قرار داد.

واشنگتن پست هم نوشت: درگذشت قاسم سلیمانی، یکی از فرماندهان نظامی ایران، به طور حتم باعث افزایش تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران می‌شود.

ایندیپندنت نوشت: قاسم سلیمانی در ماه‌های اخیر بارها به عراق رفت و آمد داشته است. یکی از خبرنگاران واشینگتن‌پست در عراق به نقل از منابع خود گزارش داده که مقامات حشدالشعبی و همراهان آنها در جریان حمله پهپادی به خودروهای‌شان در حال خروج از  فرودگاه بغداد کشته شده‌اند. به نظر می‌رسد پس از دوره‌ای از افزایش تنش‌ها در خلیج فارس در بهار و تابستان امسال در نتیجه عمیق‌تر شدن بحران بین ایران و آمریکا، اکنون کانون تنش‌ها به عراق منتقل شده است. مقامات عراقی همواره از تهران و واشینگتن خواسته‌اند که این کشور را به صحنه جنگ‌های نیابتی تبدیل نکنند.

پایگاه اینترنتی روزناتمه نیویورک تایمز خبر شهادت قاسم سلیمانی را بازتاب داد. نیویورک تایمز گزارش داد که آمریکا تایید کرده که قاسم سلیمانی طی عملیات آمریکا به شهادت رسیده است. نیویورک تایمز گزارش داد که انتظار می‌رود این اقدام به افزایش تنش‌ها بینجامد.

خبرگزاری راشاتودی نیز خبر شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه را گزارش داد. این خبرگزاری گزارش داد که این اتفاق می‌تواند تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی نیز گزارش داد که پنتاگون شهادت قاسم سلیمانی را در بغداد تایید کرده است. این شبکه نیز اعلام کرد که این اقدام به تنش‌ها دامن خواهد زد.

شبکه فاکس نیوز نیز گزارش داد که ترامپ دستور این اقدام تروریستی را صادر کرده است. از سوی دیگر، ‌شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که در پی حمله موشکی آمریکا فرمانده عملیاتی الحشد الشعبی نیز به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز