خبرگزاری کار ایران

علی لاریجانی:

ایجاد سر و صداهای ثانوی به نفع کشور نیست/جدال‌های سیاسی اوضاع را بهتر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۵۴۴۱۴

رئیس قوه مقننه گفت: جدال‌های سیاسی اوضاع را بهتر نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی عصر امروز پنجشنبه در آئین تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد استان قم، که در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، گفت: مؤلفه استاندارد نقش کلیدی در رشد اقتصادی کشور دارد زیرا اطمینان بخش داخل بوده و همچنین به صادرات نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز کشوری نیست که به استاندارد توجه نکند و مرزهایش را برای ورود هرنوع کالایی آزاد بگذارد، اظهار کرد: بنابراین توجه به مؤلفه استاندارد، موضوع زیربنایی برای رشد اقتصادی محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مصوب مجلس درباره مؤلفه استاندارد، تصریح کرد: در نظام استانداردی که قانون مذکور به آن توجه کرده تلاش شد نقش بخش خصوصی برای کمک به این مهم پررنگ دیده شود؛ سازمان استاندارد نیز در این راستا نقش هماهنگ کننده و کمک کننده خواهد داشت.

وی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه از سوی غربی‌ها علیه کشورمان، گفت: امروزه در مورد تحریم‌ها و فشار اقتصادی صحبت‌های مختلفی می‌شود اما باید دید برای رفع این موارد و مقابله با آنها چه‌کار باید کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه تحریم به معنای کاهش رشد اقتصادی، ایجاد آشفتگی و مشکل در تولید است، اظهار کرد: ممکن است برخی عنوان کنند باید برای رفع این موانع از دیپلماسی استفاده شود که البته سخن درستی است اما وضعیت اقتصادی را باید از مناظر دیگر نیز سامان بخشید.

وی تصریح کرد: در واقع باید تلاش کنیم در داخل کشور افکار عمومی به سمت تولید داخلی سوق یابد؛ این مهم در حالی است که هم اکنون در فضای عمومی کشور موضوعات اقتصادی کمتر از جنگ و جدال سیاسی مطرح است. هدف دشمن لطمه زدن به تولید است لذا عقل حکم می‌کند اراده‌ها معطوف به تولید باشد.

اصحاب رسانه باید به رفع موانع تولید کشور کمک کنند

وی ادامه داد: در چنین شرایطی اصحاب رسانه و افراد دست به قلم اگر درصدد کمک به منافع ملی و امنیت ملی هستند نباید درصدد جدال سیاسی باشند بلکه باید به رفع موانع تولید کشور کمک کنند.

لاریجانی گفت: در قانون رفع موانع تولید به استانداران اختیاراتی داده شده تا مشکلات تولیدکنندگان سریع‌تر برطرف شود از این رو در سفر به استان‌های مختلف گزارش‌هایی ارائه شده مبنی بر اینکه بستر اجرای این قانون ایجاد شده و اراده برای تحقق آن نیز وجود دارد زیرا رفع مشکلات در کارخانجات برای تولیدکنندگان انگیزه ساز است. فشارها و تحریم‌های اقتصادی برای کاهش انرژی پرشی است که در ملت ایران وجود دارد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه وقتی دشمن خارجی توئیت می‌زند و بهانه جویی می‌کند به معنای آن است که باید در داخل وفاق بیشتر باشد نه جدال، گفت: وقتی دشمن با کل ملت ایران درگیری ایجاد می‌کند نیروهای داخلی نیز نباید سایش سیاسی ایجاد کنند.

وی افزود: همه جریان‌های سیاسی و نخبگان آنها اگر جمع شوند و وحدت داشته باشند می‌توانند موفق شوند اما هیچ‌کدام از آنها به تنهایی از پس مشکلات برنمی‌آیند لذا ایجاد سر و صداهای ثانوی به نفع کشور نیست و رجال سیاسی باید به این امر اهتمام ورزند.

نیازمند افزایش صادرات هستیم

لاریجانی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازمند افزایش صادرات هستیم، ادامه داد: نوسان قیمت ارز مشکلات داخلی ایجاد کرده اما زمینه برای صادرات بهبود یافته؛ البته مشکلات در حوزه صادرات وجود دارد اما نباید با رفتارهای‌مان در داخل مشکل جدید ایجاد کنیم.

وی با یادآوری اینکه در کمیسیون تلفیق مجلس تأکید جدی بر ارائه مشوق‌های صادراتی کرده، گفت: افرادی که در شرایط کنونی جسارت داشته و به امر صادرات اهتمام می‌ورزند باید تشویق شوند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه در امر صادرات توجه به مؤلفه استاندارد مهم محسوب می‌شود، تصریح کرد: یکی از کشورهای مهم برای خرید محصولات کشاورزی کشورمان وقتی صحبت از مؤلفه‌های استاندارد می‌شد موضوع را متوقف می‌کرد اما وقتی مسائل مربوط به مؤلفه‌های استاندارد برطرف شد طی چند ماه ۲۵۰ میلیارد دلار واردات انجام داد لذا سازمان استاندارد باید برای توسعه صادرات مشاوره ارائه دهد.

وی با اشاره به دغدغه تولیدکنندگان خانگی و روستایی برای دریافت آرم استاندارد، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد سازمان استاندارد باید سازوکاری را فراهم کند تا تولیدکنندگان محصولات خانگی و روستایی نیز بتوانند برای تولیدات خود آرم استاندارد دریافت کنند زیرا از این طریق می‌توانند درآمد بهتری کسب کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز