خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اگر مردم پای صندوق بیایند شانس انتخاب اصلاح‌طلبان بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۶۴

یک نماینده مجلس ضمن انتقاد از تضعیف شدن جمهوریت نظام، هدف احتمالی افرادی که نهادهای انتخابی را ناکارا جلوه می‌دهند، ناامید کردن مردم از حضور پای صندوق‌های رای دانست.

غلامرضا حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره خبر منتشر شده‌ای از یک جلسه مبنی بر تهدید نمایندگان توسط رئیس سازمان برنامه‌ مبنی بر امکان خانه‌نشینی رئیس‌جمهور، در پاسخ به این سوال که در آن جلسه چه گذشت؟ گفت: این خبر صددرصد کذب است. آقای نوبخت چنین مطلبی نگفتند، انشاالله که خداوند عاقبت همه ما را که دست به انتشار چنین خبرهایی می‌زنیم ختم به خیر کند. بنده امیدوارم که این مطلب را به قصد دروغ‌‌پردازی نگفته‌اند و امیدوارم اینچنین بوده باشد که تنها برداشت اشتباهی صورت گرفته است.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید چرا تخریب‌گری‌ها علیه مجلس و دولت فعلی رو به تشدید است و اهداف پشت پرده دنبال کنندگان این خط و مشی‌ها چیست؟ گفت: به نظر من ریشه اصلی شدت گرفتن تخریب نهاد‌های انتخابی به آن مبانی فکری بر می‌گردد که جمهوریت نظام را قبول ندارد، لذا به انحای مختلف سعی می‌کنند جمهوریت نظام را تضعیف کرده یا در اذهان عمومی ناکارا جلوه دهند، در حالی که نماد این جمهوریت مجلس و ریاست‌جمهوری است.

نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: منظور بنده این نیست که به نهادهای انتخابی انتقادی وارد نیست اما اینکه به این شکل نمادهای جمهوریت نظام جمهوری اسلامی را ناکارا جلوه می‌دهند شاید به این هدف است که می‌خواهند مردم را به نوعی از حضور پای صندوق‌های رای ناامید کنند. شاید پشت صحنه هم کسانی باشند که فکر می‌کنند اگر موجی برای حضور مردم پای صندوق‌های رای راه بیافتد شانس انتخاب‌شان کمتر می‌شود، شاید اینگونه فکر می‌کنند که مردم هرچه کمتر پای صندوق بیایند شانس انتخاب‌شان بیشتر می‌شود. شاید اینچنین فکر می‌کنند، اما انشاالله که چنین نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در پاسخ به این سوال که چرا در زمان‌هایی که دولت و مجلس به نوعی به رویکردهای اصلاح‌طلبی نزدیک‌تر هستند این نوع مواضع شدت می‌گیرد؟ گفت: بنده فکر می‌کنم به این دلیل است که اگر موج مردم برای آمدن پای صندوق رای شکل بگیرد شانس انتخاب اصلاح‌طلبان بیشتر است. علیرغم همه موانعی که برای حضور کاندیداهای شناخته شده و با شهامت اصلاح‌طلب وجود دارد اما در مجموع همین‌ کاندیداهایی هم که هستند شانس انتخاب‌شان بیشتر می‌شود. شاید اینگونه فکر می‌کنند که فضایی را درست کنند که مردم حضور حداکثری پای صندوق‌های رای نداشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز