خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران مطرح کرد:

پاکسازی دره فرحزاد از وجود معتادان/ تحویل ۴۰۰ نفر از معتادان به کمپ‌

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۸۵۴

دادستان تهران با بیان اینکه دره فرحزاد از وجود متعادان پاکسازی شده، گفت: دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود برای ایجاد آرامش و امنیت جامعه تلاش کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی  در حاشیه بازدید از دره فرحزاد که چند وقت پیش از معتادان پاکسازی شد، گفت: این منطقه به‌عنوان منطقه حساس و پرتردد، به محل تجمع معتادان، فروش مواد مخدر، خرده فروشی مواد مخدر و عرضه مشروبات الکی تبدیل شده بود که همین موضوع منجر به از بین رفتن احساس امنیت شهروندان شده بود.

وی افزود: براساس وظیفه‌ای که همه دستگاه‌های متولی در حوزه شهری داشتند و جلسات متعددی که در دادسرای تهران برگزار شد، یک هماهنگی میان همه دستگاه‌ها ایجاد شد تا به وظایف خود مبنی بر پاکسازی و فراهم کردن یک محیط امن و آرام برای مردم عمل کرده و آن را دنبال کنند.

القاصی اضافه کرد: شاهد هستیم دستگاه‌های متولی اعم از اداره برق، شهرداری، آب منطقه‌ای و مجموعه پلیس نظم و امنیت را برقرار و قضات نیز در دادسرا دستورات لازم را صادر کردند و در نتیجه امروز شاهد پاکسازی این منطقه از خرده‌فروشان مواد مخدر و مشروبات الکی هستیم. برای دستگاه قضایی مهم است که دستگاه‌ها با وظایف قانونی خود آشنا باشند و به آن عمل  کنند.

وی در پاسخ به این سوال که تقریبا از بهمن سال گذشته پلیس به‌صورت جدی در مناطقی مانند شوش، مولوی و هرندی این طرح را انجام داد و حالا هم به منطقه فرحزاد رسیده، مسئولان انتظامی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید دارند که در تهران سایر ارگان‌ها مثل وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی پای کار نمی آیند، آیا در این باره پرونده ای تشکیل خواهد شد، گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند بهزیستی و وزارت بهداشت باید به وظایفشان عمل کنند.

القاصی افزود: ۴۰۰ نفر از معتادان را تحویل کمپ‌ها دادیم که در حال مراقبت و باز اجتماعی هستند که باید این راه را طی کنند و این پروسه را برای ۶ماه تمدید کردیم تا در محل مناسب برای ترک اعتیاد نگهداری شوند و اقدامات درمانی و بازسازی شخصیتی و روحی آنها انجام شود.

 وی  خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دیگر هم از جمله بهزیستی، وزارت بهداشت، شهرداری، امور آب و برق هر کدام بر اساس وظایفی که در قانون پیش بینی شده باید عمل کنند و اگر قصور و کوتاهی داشته باشند قطعا تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز