خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا:

سیاست کاخ سفید در مورد ایران احمقانه است/ ترامپ استیضاح نشود، قانون اساسی آمریکا بی‌فایده است/ ایران، رییس‌جمهور نادان آمریکا را برای جنگ تحریک نکند

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۵۷۴

عضو انجمن تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا توافق با ایران را پیروزی بزرگی برای ترامپ دانست و گفت: رفتار شخصی ترامپ باعث شد، وی استیضاح شود. او سعی کرد از قدرت خارجی برای دخالت در انتخابات استفاده کند. اگر مجلس او را استیضاح نکند، قانون اساسی ما بی‌فایده بودن خود را نشان می‌دهد.

تری اندرسون (terry anderson) کارشناس روابط بین‌الملل و سیاست خارجه به ویژه سیاست خارجه آمریکا، ایران و جنگ‌های ویتنام است. وی هم چنین عضو انجمن اندیشکده تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

سیاست ترامپ در مورد ایران احمقانه است

ترامپ در آمریکا خیلی محبوب نیست

رئیس‌جمهور آمریکا به پیروزی‌هایی برای حضور در انتخابات پیش رو نیاز دارد

تری اندرسون در ابتدا با اشاره به سیاست فشار بر ایران گفت: تحریم‌ها بر اقتصاد ایران تاثیر زیادی گذاشته است و این نگران‌کننده است. اما این تنها سیاست احمقانه ترامپ و کاخ سفید است. ترامپ یک احمق است. سیاست او احمقانه است. او بر خلاف سیاست‌های متفکرانه اوباما عمل می‌کند.

وی افزود: تنها کاری که او از ایران می‌خواهد این است که ایران با شرایط‌های ترامپ با او توافق کند و این یک پیروزی مهم برای ترامپ در زمینه سیاست خارجه محسوب می‌شود. او به این نتیجه برای پیروزی در انتخابات نیاز دارد. او مشکلات زیادی دارد، استیضاح ترامپ جدی است او در آمریکا خیلی محبوب نیست. او به تعدادی پیروزی برای انتخابات پیش رو نیاز دارد.  

ترامپ تعادل ندارد

ایران باید صبر کند تا انتخابات آمریکا برگزار شود

احتمال جایگزین شدن ترامپ با یک دموکرات قوی است

عضو انجمن اندیشکده تاریخ‌نگاران روابط بین‌الملل آمریکا یادآور شد: چیزی که مهم است این است که ترامپ تعادل ندارد و ایران نباید کاری کند که او را تحریک کند. هر لحظه ممکن است دستور جنگ را صادر کند ایران باید صبر کند تا انتخابات پیش روی آمریکا برگزار شود و این احتمال وجود دارد که یک دموکرات جایگزین ترامپ شود این احتمال قوی است و رئیس‌جمهور جدید محتمل است که روابط خود با ایران و اروپا را احیا کند.

ژاپن شریک و هم پیمان خوبی برای ایران است

وی در ادامه افزود: ایران باید روابط خود با اروپا و ژاپن را حفظ کند ژاپن شریک و میانجی خوبی است. ژاپن می‌تواند این پیام را ابلاغ کند که ایران آماده مذاکرات در راستای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای است.  

تحریم‌ها عادلانه نیستند

ترامپ توصیه‌پذیر نیست

این استاد دانشگاه در مورد تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها علیه ایران عادلانه نیستند همانطور که ترامپ فردی عادل نیست.  

وی درباره راه‌های کاهش تنش تصریح کرد: ژاپن در همکاری با اروپا می‌تواند به کاهش تنش‌ها کمک کند، نقطه ضعف ترامپ این است که او به توصیه‌های کارشناسان آمریکایی توجه نمی‌کند او هیچ نوع متخصصی در کنار خود ندارد و همه را اخراج کرده است. ترامپ شخصی است که توصیه‌پذیر نیست.

تبادل زندانیان حرکتی هوشمندانه بود و باید ادامه یابد

اندرسون در ادامه در مورد تبادل زندانیان گفت: تبادل زندانیان یک حرکت هوشمندانه از سوی سران ایران بود و باید ادامه یابد.

اگر ترامپ استیضاح  نشود، قانون اساسی آمریکا بی‌فایده بودن خود را نشان می‌دهد

ترامپ نسبت به هر رئیس‌جمهور دیگری نادان‌تر است

وی گفت: باید بگوم ترامپ با رفتارهای خودش باعث استیضاحش شد  مجلس نمایندگان چاره‌ای جز استیضاح نداشت. رفتار شخصی ترامپ باعث شد، وی استیضاح شود. او سعی کرد از قدرت خارجی برای دخالت در انتخابات استفاده کند. اگر مجلس او را استیضاح  نکند، قانون اساسی ما  بی‌فایده بودن خود را نشان می‌دهد. ترامپ نسبت به هر رئیس‌جمهور دیگری که در طول زندگی دیده‌ام  نسبت به نوع دولت و قانون اساسی ما بسیار ناآگاه و نادان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز