خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با هیئتی از شیوخ قبایل سوریه:

ملت و دولت سوریه به زودی ادلب را آزاد خواهند کرد/ با ایجاد منطقه حائل به وسیله بیگانگان مخالفیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۲۲۵

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل: ایران مقابل نقشه شوم دشمنان برای تجزیه کشور‌های منطقه مقاومت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی امروز (شنبه) در دیدار با هیئتی از روسا و شیوخ قبایل و عشایر سوریه در تهران، آنان را استوانه‌های مقاومت در سوریه دانست و افزود: مواضع نابخردانه رئیس جمهور آمریکا که به صراحت اعلام می‌کند به دلیل استفاده از نفت در سوریه، در این کشور حضور دارد اقدامی نامشروع، دزدی آشکار و در تضاد با قوانین بین المللی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در کشور‌های منطقه است‌ و برابر ظلم، توطئه ها، تجاوز و نقشه‌های شوم دشمنان برای تضعیف و تجزیه کشور‌های منطقه ایستادگی و مقاومت خواهد کرد.

ولایتی افزود: اموال هر کشور به همان ملت تعلق دارد و این مواضع نشاندهنده توطئه چینی و اقدامات شوم دشمنان برای کشور‌های اسلامی منطقه است و باید برابر این تجاوز‌های آشکار و سرقت اموال ملت مظلوم منطقه ایستادگی کرد.

وی به موضوع ایجاد منطقه حائل در سوریه هم اشاره و تصریح کرد: مخالف ایجاد منطقه حائل به وسیله بیگانگان و دخالت خارجی در سوریه یا هر نقطه‌ای از منطقه هستیم، چرا که به معنای تغییر بخشی از منطقه و جدا کردن کشور‌ها و سپردن اداره آن به بیگانگان است که بی تردید در تضاد با منافع سوریه قرار دارد.

ولایتی گفت: با این اقدام معارضان جدی و ریشه‌ای حکومت و مردم سوریه در منطقه حائل قرار گرفته و از آن‌ها حمایت می‌شود، در حالی که آنان جنایت‌های زیادی در سوریه مرتکب شدند و چگونه ممکن است برای آن‌ها امنیت ایجاد کنیم و منطقه‌ای از سوریه را به آن‌ها بدهیم که این اقدام به معنای تجزیه عملی سوریه خواهد بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: اگر تغییری در قانون اساسی سوریه باید انجام شود فقط توسط مردم سوریه و بدون دخالت هیچ کشور و مردم دیگری است و اطمینان داریم ملت و دولت سوریه به زودی ادلب را آزاد خواهند کرد و به شرق فرات دست خواهند یافت چرا که این منطقه به ملت سوریه تعلق دارد.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۹ سال هرگونه ظلم و جنایت را به مردم سوریه تحمیل کردند و اگر مردم منطقه برابر این ظلم سکوت کنند، این جنایت‌ها روزی علیه خود آنان نیز انجام می‌شود چرا که این توطئه و نقشه شوم دشمنان برای منطقه و کشور‌های اسلامی است.

ولایتی در ادامه با اشاره به دلایل اساسی ارتباط و اشتراکات راهبردی و استراتژیکی ایران و سوریه همچون اسلام، ضرورت آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تعلق به یک منطقه و... افزود: سرنوشت ما اقتضا می‌کند که اگر کشوری در منطقه مورد تعرض و دست اندازی و غارت قرار گرفت نباید سکوت کرد و با همکاری و همراهی یکدیگر باید برابر ظالم ایستادگی کرد.

روساء و شیوخ قبایل سوریه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با مشاور مقام معظم رهبری و تشکر از رهبر معظم انقلاب، مردم و دولت ایران در حمایت از ملت مظلوم سوریه و منطقه در خصوص موضوعات منطقه ای، مسایل سوریه و ... مطالبی را ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز