خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

بازنشر اخبار از کانال‌های بی‌هویت و فاقد شناسنامه قابل تعقیب قضایی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۱۱۲

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بسیاری از مشکلات کشور با قانونگذاری نمایندگان مجلس قابل حل شدن است و این موضوع باید در افکار عمومی نهادینه شود تا با نگاه و شناختی صحیح، مردم افرادی را به عنوان نماینده انتخاب کنند که در تراز گام دوم انقلاب باشند.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی در دومین نشست کارگروه رصد فضای مجازی ویژه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در دادسرای مرکز استان برگزار شد، گفت: امروزه فضای مجازی رسانه ای قابل دسترس و فراگیر در جامعه است و به عنوان پل ارتباطی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی معرفی می شود و در تمامی عرصه های اجتماعی نقشی موثر دارد که این موضوع در بحث انتخابات بسیار پررنگ تر است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

وی بیان داشت: فضای مجازی به صورت شبکه های اجتماعی می‌تواند به ‌عنوان محلی برای تضارب آرا و بیان نظرات سیاسی و اجتماعی مطرح شود، همه باید تلاش کنیم از این فضا برای تبیین هنجارها و جلوگیری از ترویج ناهنجاری ها استفاده شود که در این خصوص نیازمند فرهنگ سازی درست در جهت استفاده صحیح از این تکنولوژی نوین هستیم.

دادستان مرکز استان قزوین با بیان اینکه فضای مجازی می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد، تاکید کرد: فضای مجازی و شبکه های مختلف اجتماعی کارکردهای گوناگونی دارند، همانطور که در ایام انتخابات برخی افراد از این فضا برای خدشه دار کردن و تخریب چهره سایر رقبا استفاده می کنند و برخی دیگر از افراد از فضای مجازی به عنوان فرصت خوب تبلیغاتی بدون هزینه آنچنانی برای معرفی خود و بیان برنامه های آتی بهره می برند.

قاسمی در ادامه اظهار داشت: برخی داوطلبان و طرفدارانشان در فضای حقیقی چون قابل رصد، کنترل و نظارت است، اخلاق انتخاباتی را رعایت می کنند، اما متاسفانه در فضای مجازی چون قابلیت پنهان کاری دارد این اخلاق انتخاباتی را زیر پا می گذارند و اقدام به تخریب چهره سایر داوطلبان می کنند که این موضوع زیبنده کسانی که مدعی قانونگذاری برای جامعه هستند، نیست.

این مقام قضایی استان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات کشور با قانونگذاری نمایندگان مجلس قابل حل شدن است و این موضوع باید در افکار عمومی نهادینه شود تا با نگاه و شناختی صحیح، مردم افرادی را به عنوان نماینده انتخاب کنند که در تراز گام دوم انقلاب باشند.

وی در ادامه اذعان داشت: برگزاری انتخابات در هر کشوری بیانگر دموکراسی حاکم بر آن است و ما باید از فضای مجازی به عنوان ابزاری نو برای حضور حداکثری مردم در این مشارکت اجتماعی که بیانگر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است، به خوبی استفاده کنیم و این موضوع باید در فضای مجازی نهادینه شود.

محمد قاسمی یادآور شد: دشمن در جنگ نرم علیه نظام از فضای مجازی به عنوان اصلی ترین حریه استفاده می کند و از این طریق به دنبال ناکارآمد جلوه دادن و خدشه دار کردن خدمات نظام است و ما نیز می توانیم از این ظرفیت برای انعکاس واقعیت ها و اقدامات انجام شده و در جهت مقابله با دشمن استفاده کنیم.

دادستان مرکز استان قزوین گفت: شناسایی کانال ها و فعالان این حوزه در زمان انتخابات به صورت روزانه انجام می شود و افرادی که در این فضا فعالیت می کنند باید دقت لازم را داشته باشند، زیرا بر اساس قانون و در اجرای مصوبه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، بازنشر اخبار از کانال های بی هویت که موجب تشویش اذهان عمومی، تخریب چهره اشخاص، خدشه دار کردن سلامت و امنیت انتخابات شود، قابل تعقیب قضایی است.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: برخی کانال های بی هویت در فضای انتخاباتی فعالیت می کنند و اقدام به حمایت از برخی کاندیدا و تخریب چهره برخی دیگر می کنند که سمت و سوی این کانال ها رصد و بررسی می شود و چنانچه جرائمی را مرتکب شوند، کاندیدایی که مورد حمایت این کانال ها قرار می گیرند باید پاسخگو باشند و بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی "با هر کانال، سایت و... در فضای مجازی، با داشتن ادمین های مشخص و در دسترس و یا نامشخص که مبادرت به تبلیغ برای احد از نامزدهای انتخابات مجلس و از سویی شایعه پراکنی و توهین علیه سایر داوطلبان و در نهایت تشویش اذهان و افکار عمومی و به خطر انداختن سلامت انتخابات می نمایند به طور جدی برخورد و نامزد مورد حمایت که برائت خود را از کانال مورد نظر به طور رسمی اعلام ننموده، باید پاسخگو باشد".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز