خبرگزاری کار ایران

موسوی لاری:

رفتار هیأت‌های اجرایی در مورد رد صلاحیت‌ها بدعت جدیدی است/ پروسه انتخابات هم تمام شود کار ما ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۶۹۳

نائب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در بحث هیات‌های اجرایی وزارت کشور بسیار بد عمل کرده است، با بعضی از استاندارها صحبت کردم که این چه اتفاقی است که رخ داده گفتند که ما مقاومت کردیم ولی آقایان در وزارت کشور گفتند که باید انجام دهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در دومین جلسه این شورا با رابطان استانی با بیان اینکه شرایط کشور فضای را به وجود آورده که بحث‌های بین همه ما مشترک است، گفت:  ممکن است ما به نوع کارکرد نیروهای مرتبط در دولت، مجلس و شوراها انتقاداتی داشته باشیم در پاره‌ای از موارد هم دوستان ما به خاطر عملکرد بعضی از دستگاه‌های دولتی که خودمان برای آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم سر به زیر هستند.

 موسوی لاری ادامه داد: ما امروز با یک پیش‌فرض در انتخابات شرکت می‌کنیم، به اعتبار اینکه اصلاح‌طلبان اکثریت جامعه را نمایندگی می‌کنند و اکثریت جامعه خواستار تغییر و اصلاح است و اگر کسانی را بخواهند این فکر و نگاه را نمایندگی کنند همین شورای عالی اصلاح طلبان هستند. آنچه که ما به آن می‌بالیم این است که اکثریت جامعه را نمایندگی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در شرایط جدید از ما بسیار جلوتر رفته‌اند و خواست ‌ها و مطالباتی دارند، افزود: حال چه باید کرد؟ این جمعی که اکثریت را نمایندگی می‌کند باید از انتخابات کنار بکشد؟ نتیجه‌اش این می‌شود که بدون دردسر دیگران همه چیز را می‌گیرند، چیزی عاید ما و اکثریت نمی‌شود.

نائب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: ما در انتخابات شرکت می‌کنیم، لیست دادن منوط به آن است که کاندیدا داشته باشیم، این حرف کاملا مشخص است. ما می‌خواهیم حضور داشته باشیم  کاندیدایی هم داشتیم که یک تعدادی از آن‌ها به خاطر فضای خاص ثبت نام نکردند و تعدادی هم آمدند که با بدعتی رو به رو شدیم!

وی خاطرنشان کرد: هیأت‌های اجرایی محصول جریانی غیر از جریان مجری انتخابات است که این بسیار عجیب است! این یک بدعت است که وزرات کشور زیر بار آن رفته و پذیرفته و لابد رئیس‌جمهور هم زیر بار رفته است.

این عضو هیأت رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: نفس حضور دوستان برای این است که ما می‌خواهیم حضور داشته باشیم. این مشکلات هم جدید نیست از گذشته هم وجود داشته است.

وی تاکید کرد: شورای عالی نماد ائتلافی و جبهه‌ای جریان است که فقط به انتخابات محدود نمی‌شود که پروسه انتخابات تمام شود بازهم کار ما ادامه دارد.

موسوی‌لاری خاطر نشان کرد:‌ چند حزب وارد شورای عالی سیاست نیامدند حال خودشان باید تصمیم بگیرند که می خواهند باز به مسیر تک روی ادامه دهند یا این که جذب شوند.

موسوی لاری خاطرنشان کرد:‌ در بحث هیات‌های اجرایی وزارت کشور بسیار بد عمل کرده است، با بعضی از استاندارها صحبت کردم که این چه اتفاقی است که رخ داده گفتند که ما مقاومت کردیم ولی آقایان در وزارت کشور گفتند که باید انجام دهید.

وی افزود:‌ در شیراز به خاطر رفتار همین هیات‌های اجرایی فرماندار تصمیم به استعفاء گرفت. معتقدم تحلیل صورت نگرفته است هنگامی که هیات‌های اجرایی توسط مجری غیر از مجری انتخابات، انتخاب می‌شود چه اتفاقی می‌افتد. نتیجه این کار هم این شده است که در بعضی از جاها حق‌کشی صورت گرفت. هیأت اجرایی باید تشحیص دهد فرد صلاحیت دارد و یا خیر. احراز نکردیم چه حرفی است؟ 

موسوی لاری ادامه داد: در عین حال که از دستگاه‌های مختلف گله‌مند هستیم، بحث انتخابات مهم است و همیشه هم گفتیم اصلاح‌طلبان با صندوق‌های رأی قهر نمی‌کنند اما این قهر کردن به معنی آن نیست که روز  رأی یک چیزی در صندوق می‌اندازیم، خیر می‌خواهیم صندوق‌ها موثر باشد. دوستان بدانند که باید تلاش کنیم و امید دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز