خبرگزاری کار ایران

جواد امام:

در استان‌ها برای نامزدها تصمیم نمی‌گیریم/ مسیری که هیأت‌های اجرایی رفتند باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۶۲۵

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اینکه کاندیدایی نداشته باشیم و قرار باشد کاندیدای دیگران را با خودشان رقابت دهیم را تا امروز عقلمان تائید نکرده است، ما باتوج به انتظارات جامعه معتقدیم مسیری که هیات‌های اجرایی رفتند باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جواد امام در دومین نشست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با رابطان و هیات رئیسه شورای اصلاح‌طلبان با بیان اینکه، اعتماد به جریان‌های سیاسی کمرنگ شده است، گفت:  اصلاح‌طلبان خیلی در دولت نقشی نداشتند و انتخابشان ناشی از اعتمادی بود که مانند مردم به دولت کردند.

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: از اقدام خود پشیمان نیستیم اما متناسب با آن اعتماد و اقبالی که از سوی مردم و اصلاح‌طلبان  وجود داشت، دستاوردی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های جدی و اعتراضاتی که امروز اتفاق می‌افتد در خصوص عملکرد هیات‌های اجرایی است و اگر ریشه‌یابی دقیقی حاصل شود، ریشه آن به نظارت‌ها بازمی‌گردد.

امام یاد آور شد: قانونگذار تمام تلاشش این بود که مردم در انتخابات نقش داشته باشند  زیرا مردم موتور محرک و برگزار کننده انتخابات هستند.

وی افزود: در قوانین جاری کشور پیش‌بینی شده بود فرمانداران از طریق دعوت از معتمدین مردم تشکیل هیات اجرایی دهند اما بعد از نظارت استصوابی که در مجلس پنجم تصویب شد، که البته قبل از آن هم در مجلس چهارم بدون قانون، تعدادی زیادی از نمایندگان دور سوم حذف شدند. بعد از مجلس پنجم گفته شد  معتمدین مردم نیز باید به تایید هیات‌های نظارت برسند که چالش اصلی انتخاب معتمدین شروع شد.

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در چندین دوره گذشته این اتفاق افتاد و متاسفانه در اواخر مجلس نهم هنگامی که با اقبال مردم مواجه نشد، نمایندگان آن طرحی ارائه دادند مبنی بر اینکه معتمدین را فرمانداران بعد از تشکیل جلسه انتخاب کنند. علی‌الظاهر قرار شد وزارت کشور استفساری از مجلس بگیرد که هدف قانون‌گذار از این جلسه چیست، اما صورت این مسأله هم و هیأت‌های نظارت به اتفاق وزارت کشور با هم هماهنگ و توافق می‌کنند و می‌گویند با تشکیل جلسه  در هیات‌های اجرایی دادستان و مدیرکل ثبت احوال نسبت به دعوت از معتمدان اقدام کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از فرمانداران مقاومت کردند اما بسیاری هم به اتفاق دادستان، افراد را انتخاب و دعوت کردند و آن جا هم که نظر واقع نشد و همانجا هم هیات‌های نظارت آمدند و افراد را رد کردند متاسفانه بازهم به این مرحله بسنده نکردند و در این دوره اتفاقی که افتاد ما فکر می‌کنیم که خودمان هم توجه کافی را نداشتیم و بی‌دقتی انجام دادیم.

وی ادامه داد: این دوره اتفاقی که افتاد این بود که اگر همه افراد را براساس قانون رد کنند، کسی نمی‌تواند اعتراض کند. هیات‌های اجرایی به مواردی پرداختند که بیش از آن چیزی بوده که هیات‌های نظارت در دوره‌های قبل به آن می‌پرداختند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که آقای عارف دارند، هم باتوجه به ریاست شورا، مسئولیت‌شان در مجلس و جایگاه مورد اعتمادی که در نظام دارند، بتوانند تجدیدنظری بگیرند تا مُر قانون اجرایی شود.

امام ادامه داد: از دوستان در استان‌ها خواستیم که وضعیت استان‌ها و آمارها را در اختیار ما قرار دهند. نکاتی را دوستان اشاره و بحثی مطرح کردند و آقای عارف هم تاکید کردند که با توجه به محدودیت زمانی که وجود دارد کارهای اجرایی هرچه زودتر انجام و شوراهای شهرستان‌ها هرچه زودتر تشکیل شوند تا بتوانیم کارها را سریع آغاز کنیم.

وی با اشاره به «طرح سرا» گفت: باتوجه به محدودیت زمانی که وجود دارد  دوستان هرچه سریعتر اسامی اشخاص حقیقی و حقوقی را به ما برای ثبت‌نام در سامانه تحویل دهند.

امام درباره شاخصه‌های کاندیداها عنوان کرد: درست است که شاخصه‌ها از سوی  شورای عالی سیاست‌گذاری مطرح می‌شود اما تصمیم‌گیری برعهده خود استان‌ها است و با تاکیدی که آقای عارف داشتند، ما در استان‌ها برای کاندیدا تصمیم نمی‌گیریم.

وی در خاتمه بیان کرد: بارها تاکید شده است بحث وحدت و همدلی بسیار مهم است.  فلسفه وجودی ما در انتخابات است اما اینکه کاندیدایی نداشته باشیم و قرار باشد کاندیدای دیگران را با خودشان رقابت دهیم را تا امروز عقلمان تائید نکرده است، ما باتوج  به انتظارات جامعه معتقدیم مسیری که هیات‌های اجرایی رفتند باید اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز