خبرگزاری کار ایران

حضرتی:

نباید با ناامیدی و شلختگی با مسائل برخورد کنیم/ می‌خواهند در سکوت، چند جوان تند عقده‌ای را وارد مجلس کنند

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۵۸۲

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: اصلاح‌طلبان مسئولند. ما نباید با ناامیدی و شلختگی با مسائل برخورد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی امروز پنجشنبه در سومین کنگره حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، اظهار داشت: فاجعه جانسوزی که ۴۰ روز پیش در ایران پیش آمد را تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: خشم‌ فرزندان ما بر اثر بیکاری، آوارگی و مشکلات شدید اقتصادی که چه باید بکنند و چه کار کنند فاجعه وحشتناکی را ایجاد کرد. بنابراین به خانواده این عزیزان تسلیت می‌گویم.

حضرتی با بیان اینکه امیدوارم این آخرین بی‌تدبیری نظام جمهوری اسلامی باشد و خداوند به آن‌ها صبر و به مسئولان عقل و فکری درست بدهد، گفت: در چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم باید به راه طی شده در طول این ۴۰ سال نگاهی بیاندازیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: انتظار بر این بود در چهلمین سال انقلاب، بزرگان، شیوخ و مسئولان ما برای ارزیابی راه طی شده تصمیم بگیرند که نتایج دستاوردها، چالش‌ها، مشکلات و نارسایی‌ها چه بوده است. باید کمیته‌های تخصصی مستقل تشکیل و ارزیابی کنند که راه طی شده را درست پیموده‌ایم یا خیر؛ به عقب برگردند و نگاه کنند که راه را درست آمدیم یا اشکالات اساسی دارد.

وی با بیان اینکه باید برخی از رویکردهای اشتباه تغییر یابد، گفت: باید این شجاعت را داشته باشیم که بگوییم بخشی از رویکردها و نگرش ما از مردم سالاری و حکمرانی و سیاست خارجی و غیره اشتباه بوده است.

حضرتی به حوادث آبان‌ماه اشاره و تصریح کرد: ببینید در آبان‌ماه چه شد؟ بنزین را بهانه قرار دهند و انباشتی از محرومیت‌ها و تحقیرها خود را نشان داد.

وی از عدم اثرگذاری احزاب در امور مملکتی و حکومتی انتقاد و تصریح کرد: احزاب در کجای مملکت هستند؟ رویکرد و ساختار سیاسی ما در خصوص احزاب مناسب است؟ احزاب در دنیا ۲۰۰ سال است که به وجود آمده و آزموده شده‌اند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: ساختار اکثر کشورهای دنیا بر اساس احزاب است. احزاب نه به عنوان یک وصله، بلکه ساختار حاکمیت و حکومت را تشکیل می‌دهند. احزاب به وجود آمده‌اند که حکومت را اداره کنند نه اینکه در انتخابات شرکت و کاندیدا دهند و فقط یک نماینده به مجلس بفرستند.

به اعتقاد حضرتی، احزاب باید بتوانند اختیارات و مسئولیت بپذیرند و راه‌حل ارائه دهند و در افکار عمومی محاکمه شوند. الان چه کسی مسئولیت می‌پذیرد؟ امروز احزاب را کنار گذاشته‌اند و حکومت محفلی، باندی، جناحی و غیره درست کرده‌اند و هر جایی دو سه نفر با هم می‌نشینند و بعد باند تشکیل می‌دهند.

وی از نظارت استصوابی از تو شورای نگهبان نیز انتقاد و خاطرنشان کرد: نظارت استصوابی به یک معضل و به چالش مفصل تبدیل شده است. نظارت استصوابی یعنی چه؟ آیا لازم است یا خیر؟ نظارت استصوابی که اکنون شورای نگهبان صورت می‌دهد به طرز شدیدتر بی‌رحمانه‌تری در خود احزاب وجود دارد. ما به این چسبیده‌ایم که حتما باید ۱۲ نفر کلی پرونده را بررسی کنند. این شیوه حکومت کردن است؟

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود: احزاب از زمان دانش آموزی بر افراد نظارت دارند اما حالا آمده‌ایم همه چیز را به شورای نگهبان محول کردیم و احزاب را کشته‌ایم.

حضرتی گفت: همین نمایندگان مجلس که در اینجا شرف حضور دارند می‌دانند که ما می‌خواستیم در خصوص مدارس سما تصمیمی بگیریم اما چون شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص مصوبه داشت مجلس حق ورود به آن را پیدا نمی‌کرد.

وی به لوایح سی اف تی و پالرمو اشاره و تصریح کرد: از پالرمو یکسال گذشته و وقتش تمام شده و هیچ کاری نشد CFT نیز یک ماه دیگر بیشتر وقت ندارد. من از دبیرکل مجمع فرهنگیان و شورای مرکزی این حزب و دیگر احزاب اصلاح‌طلب درخواست دارم که ضرورت تغییر در رویکردها را بررسی کنید.

وی با بیان اینکه چالش‌های وحشتناکی به وجود آمده که شاید امکان جبران آن وجود داشته باشد، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان مسئولند. ما نباید با ناامیدی و شلختگی با مسائل برخورد کنیم و اصلاح‌طلبی را تنها راه ممکن از بن‌بست موجود می‌دانیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی معتقد است که باید بررسی شود که چگونه این تغییر رویکردها را بررسی و اعمال کنیم چرا که خارجی‌ها به وسیله رسانه‌های خود و برخی از عناصر داخلی نیز می‌خواهند در سکوت چند جوان تند عقده‌ای را وارد مجلس کنند و ما شاهد بی‌تفاوت و منفعل ماجرا باشیم.

حضرتی نقش فرهنگیان را در ایجاد شور و شعور سیاسی و کادرسازی و تنظیم برنامه مهم ارزیابی و تاکید کرد: با نقاشی کردن کاری پیش نمی‌رود. باید رویکردهایی که تبدیل به سلایق بعضی جریانات که هیچ تناسبی با ماهیت انقلاب ندارند شده را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز