خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه نیویورک در گفت‌وگو با ایلنا:

FATF دارای ابتکار عمل چندگانه است/ آمریکا از درد و رنج مردم برای آسیب رساندن به دولت‌ها استفاده می‌کند/ دوران ترامپ به زودی به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۳۰۴

استاد دانشگاه نیویورک تاکید کرد که اصرار ترامپ بر تحریم‌ها نشان می‌دهد که او برای توافق با ایران جدی نیست، دوران ترامپ به زودی به پایان خواهد رسید و در انتخابات دولت جدیدی برای آمریکا برگزیده خواهد شد که در آن شرایط می‌توان تغییری در روابط با ایران را متصور شد.

توماس جی ویس (Thomas G. Weiss) مدیر موسسه مطالعات بین‌المللی رالف بانچ، عضو هیات علمی دانشگاه ایالتی نیویورک است. وی سال‌ها در حوزه‌های تخصصی مهمی مانند سازمان‌های بین‌المللی، مدیریت جنگ و اقدامات بشردوستانه و سیاست خارجی ایالات متحده تحقیق، بررسی و تدریس کرده‌ است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا بیان کرد.

فشار بر ایران هیچ دستاوردی برای ترامپ ندارد

تحریم‌ها نشان می‌دهد که ترامپ برای هیچ نوع توافقی جدی نیست

توماس جی ویس در ابتدا در مورد تحریم‌ها و فشار بر ایران گفت: فشار بر ایران هیچ دستاوردی برای آمریکا ندارد تنها نشان می‌دهد که آمریکا و ترامپ برای هیچ نوع توافقی جدی نیستند. تحریم‌ها در واقع از درد و رنج مردم برای آسیب رساندن به دولت‌ها استفاده می‌کنند. اما چند درصد از مردم از تحریم‌ها حمایت می‌کنند؟ به طور مثال مردم آفریقای جنوبی سال‌ها از تحریم‌ها، بدون اعتراض رنج بردند.

مذاکره میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد

وی در ادامه برای کاهش مشکلات اقتصادی گفت: شاید بهترین راه مذاکره با آمریکا باشد اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

FATF ابتکار عمل چندگانه و مفیدی است

این استاد دانشگاه در ادامه با اعلام حمایت از FATF گفت: این سازمان دارای یک ابتکار عمل چندگانه و بسیار حساس است برای همین عضویت در آن قطعا مفید خواهد بود.

کاهش تعهدات ایران یک اقدام واکنشی است

وی با اعلام حمایت از کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: این یک بازی «این به آن در است» ایران این ریسک را می‌کند و بعدا هم می‌تواند بگوید من به شما گفته بودم. 

ایران و آمریکا هیچ نوع تلاش جدی برای کاهش تنش ها انجام نمی‌دهند

جی ویس افزود: تنش‌ها بالا رفته است ولی من از سوی هیچ کدام از طرفین تلاشی در راستای کاهش تنش نمی‌بینم.

تبادل زندانیان پیشرفتی کم هزینه در روابط میان ایران و آمریکاست

وی هم چنین در مورد تبادل زندانیان گفت: این اقدام می‌تواند در آینده روابط تاثیرگذار باشد و هم چنین این اتفاق کم هزینه و حساس در روابط دو کشور محسوب می‌شود. 

ژاپن یک میانجی جدی برای کاهش تنش‌هاست

این استاد دانشگاه همچنین در مورد میانجیگری ژاپن در راستای کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت: ژاپن برای هر دو طرف یک متحد جدی است و برای کاهش تنش‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد و کمک کند. 

دوران ترامپ به زودی به پایان خواهد رسید

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دوران ترامپ به زودی به پایان خواهد رسید و در انتخابات دولت جدیدی برای آمریکا برگزیده خواهد شد و در آن شرایط می‌توان تغییری در روابط با ایران را متصور شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز