خبرگزاری کار ایران

محمدی در جمع خبرنگاران:

طرح رتبه‌بندی ارتقای معلمان به زودی در مجلس بررسی می‌شود/ دولت در بحث رتبه‌بندی نگرانی مالی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۸۹۲

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی طرح سازمان نظام معلمی در آینده‌ای نزدیک در مجلس شورای اسلامی خبر داد

به گزارش ایلنا، داوود محمدی در حاشیه جلسه علنی روز (سه‌شنبه ۳ دی) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین طرح سازمان نظام معلمی اظهار داشت: در نامه‌ای به معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی خواستار کار کارشناسی روی این طرح شدیم که نهایتا پس از چند روز این طرح از سوی معاونت حقوقی تحویل ما شد.

وی با اشاره به این که کارشناسان معاونت حقوقی مجلس شورای اسلامی ایرادات این طرح را برطرف کردند، افزود: تغییراتی در محتوای این طرح ایجاد نشده ولی در برخی مواد این طرح وظایفی که برای این سازمان در نظر گرفته شده بود با برخی نهادها تلاقی پیدا می کرد که راهکارهایی برای حل این موضوع در نظر گرفته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به این که سازمان نظام معلمی پیگیر مسائل معلمان خواهد بود، بیان کرد: اگر این سازمان تشکیل شود در حل مشکلات معلمان تاثیرگذار خواهد بود، حرمت معلم حفظ می‌شود و شان و جایگاه معلم ارتقا می‌یابد.

به گفته عضو کمیسیون‌آموزش مجلس، اگر این سازمان تشکیل شود، سازمان نظام معلمی می‌تواند به یک نهاد بین المللی با جایگاه قانونی تبدیل شود که می‌تواند با معلمان دنیا ارتباط پیدا کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این با تشکیل این سازمان انجمن‌های علمی در مدارس تشکیل می‌شود و بسیاری از مشکلات اخلاقی در مدارس کاهش می‌یابد.

عضو فراکسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره موضوع رتبه‌بندی ارتقای معلمان و پیگیری آن در مجلس گفت: ما از دولت خواستیم برای این موضوع و برای تعیین تکلیف جایگاه معلمان لایحه ای ارائه کند.  آقای بطحایی وزیر وقت با این موضوع موافقت کرد پس از آن وزیر عوض شد و آقای حاجی میرزایی وزیر شد، وی هم گفت که رتبه‌بندی معلمان را انجام می‌دهیم.
محمدی اضافه کرد: در آخرین جلسه ای که با ایشان داشتیم گفت که ما موفق نشدیم آنچه مدنظر شما بود را اعمال کنیم ولی لایحه ای به مجلس ارائه می‌دهیم که حقوق معلمان ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش یابد و این قول را به صورت شفاهی به نمایندگان داد.

عضو کمیسیون‌آموزش مجلس تصریح کرد: ما این موضوع را به معاونت حقوقی مجلس ارجاع دادیم که تطبیق دهند آیا این افزایش حقوق تطبیق است یا خیر. اگر این رتبه بندی است که می‌پذیریم اگر نه دولت باید دوباره لایحه بیاورد.

وی با بیان اینکه اگر دولت اقدام جدی نکند ما طرح رتبه‌بندی معلمان را به مجلس می‌دهیم، اظهار داشت: شواهد حاکی است دولت در بحث رتبه‌بندی نگرانی مالی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز