خبرگزاری کار ایران

حسینی در جریان سوال از رضا رحمانی:

در دولتی که منشور حقوق شهروندی صادر شده، حقوق مردم رعایت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۷۰۸

نماینده تهران گفت: جای تاسف است در دولتی که منشور حقوق شهروندی صادر می‌شود، حقوق مردم رعایت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۳ دی سید فاطمه حسینی در جریان سوال از رضا رحمانی با بیان اینکه رفتار نامطلوب، غیرقانونی و قلدرمأبانه خودروسازان طی دو سال گذشته نارضایتی‌هایی را به همراه داشته است، گفت: وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده عملکرد نامناسب و ناموفقی داشته‌اند. اجحاف زیادی در حق مشتریان صورت گرفته و در موارد متعددی شکایات آنان به مجلس رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشتریان هنگام ثبت‌نام ۵۰ درصد قیمت خودرو را پرداخت می‌کنند که این اتفاق در سال ۹۶ رخ داد اما خودروها با چند ماه تاخیر مضاعف در اختیار مردم قرار گرفت. جالب است که خودروسازان تقاضای وجه مضاعف انجام دادند. قراردادهایی که منعقد شد، به شکل غیرقانونی و غیرشرعی حقوق شهروندی را زیر سوال برده است.

وی با اشاره به اینکه منشور حقوق شهروندی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم صادر شد، گفت: جای تاسف است در دولتی که منشور حقوق شهروندی صادر می‌شود اما حقوق مردم رعایت نمی‌شود. خودروسازان مشتریان را مجبور می‌کنند زیر تعهداتی بروند که غیرقانونی است که اگر مردم آنها را امضا نکنند ظرف دو هفته قراردادشان فسخ می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: قراردادها به نفع خودروسازان است و با منابع ساختاری تعرض و تعارض دارد.

حسینی با اشاره به ثبت‌نام‌های فوری و پیش‌فروش برای خودروها گفت: اخیرا مشاهده شده است ثبت‌نام‌هایی که برای فروش فوری و پیش‌فروش گذاشته می‌شود، شهروندان عادی و حائز شرایط نمی‌توانند ثبت‌نام کنند اما در بیرون کسانی هستند که به آنها می‌گویند ۵ میلیون تومان می‌گیریم و ثبت‌نام شما را انجام می‌دهیم. آقای وزیر این چه اتفاقی است که در حال رخ دادن است؟!

وی ادامه داد: بحث دیگر بحث قطعه‌سازان است. در جریان هستید که بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان ۲۰ هزار میلیارد تومان است که امروز ارزش خود را از دست داده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تصمیم گرفت برای حمایت از خودروسازان ۴۰۰۰ میلیارد تومان در اختیار آنان قرار دهد که ۲۰۰۰ میلیارد تومان از این ۴۰۰۰ میلیارد تومان را به ایران‌خودرو داد. این خودروساز ۵۰ درصد این ۲۰۰۰ میلیارد تومان را به قطعه‌سازانی که زیر نظر خود داشت، پرداخت کرد که جالب است دوباره به خود ایران‌خودرو بازگشت.

وی ادامه داد: آقای وزیر بنگاه‌های کوچک و متوسط که رانتی هم نداشتند و از جایی هم حمایت نمی‌شدند، سهمی از این پولی که به حساب ایران‌خودرو ریخته شد، نداشتند. قرار شد ۸۴۴ میلیون یورو برای قطعه‌سازان پرداخت شود تا در شرایط تحریمی بتوانند به کار خودشان ادامه دهند.

حسینی افزود: بحث دیگر اشتغال افراد در خودروسازی است. شرکت‌های خودروسازی ۱۵۰ هزار نفر را اخراج و یا تعلیق کردند؛ این افراد نان‌آور خانواده‌هایشان هستند. مشکلات در این موضوع را باید پیگیری کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز