خبرگزاری کار ایران

سفیر انگلستان در روسیه:

می‌خواهیم به ایران انگیزه‌ای بدهیم که مسیر ساخت تسلیحات اتمی را پیش نگیرد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۱۲

سفیر انگلستان در روسیه تاکید کرد که ایران نباید مسیر ساخت سلاح هسته ای را در پیش گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، «لوری بریستو» سفیر انگلستان در روسیه در مورد برجام، گفت: توافق هسته‌ای ایران دچار مشکل شده است. ما می‌خواهیم به ایران مشوق و انگیزه‌ای بدهیم که مسیر ساخت تسلیحات اتمی را پیش نگیرد. در این خصوص توافق داریم. آنچه برایش تلاش می‌کنیم، این است که چطور و از چه طریقی به این هدف دست یابیم.

وی در ادامه گفت: چند سال پیش با ایران توافق کردیم. هدف این توافق  هم این بود که به ایران انگیزه دهیم  تا به دنبال ساخت تسلیحات اتمی نرود. هدف ما هنوز هم همان است و تغییری نکرده است. هدف روسیه و ایالات متحده هم همین است. اما آمریکا برای رسیدن به این هدف روش متفاوتی نسبت به ما در پیش گرفته است.

سفیر انگلستان در روسیه گفت: باید به اهداف برجام دست یابیم اگر با آن توافق به این اهداف دست یابیم که خوب است اگر نه باید روش دیگری بیابیم. اگر منطقه بی‌ثبات شود در راستای امنیت ملی ما نیست. اگر ایران به تسلیحات اتمی دست یابد همسایگان نیز از نتایج آن تحت تاثیر قرار می‌گیرند. اکنون بحث منافع روسیه نیز مطرح است. 

وی در ادامه گفت: ما و روسیه باید با همکاری با یکدیگر مکانیزم‌های عدم اشاعه هسته‌ای را تقویت کنیم و به موضوع هسته‌ای ایران بپردازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز