خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در سفر به بوشهر:

با وجود تحریم‌های آمریکا تعداد گردشگران خارجی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به میزان ۳۰ درصد افزایش داشت

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۳۲۲

با حضور معاون اول جمهور رییس موزه موسیقی محلی بوشهر در شهرستان تنگستان افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (دوشنبه) در جریان سفر به استان بوشهر با حضور در شهرستان تنگستان موزه موسیقی محلی بوشهر در روستای احمدآباد را افتتاح و به همراه وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران از استان بوشهر به عنوان استانی با ظرفیت های بسیار بالا در بخش های مختلف یاد کرد و گفت: در این سفر تلاش شد به طرح ها و پروژه‌هایی که در سطح استان و مرتبط با مسایل مردم استان است پرداخته شود.

جهانگیری یکی از ظرفیت های پراهمیت استان بوشهر را گردشگری دانست و اظهار داشت: استان بوشهر هم از نظر طبیعت و هم از نظر تاریخی جاذبه های فراوانی دارد که می تواند گردشگران را به خود جذب کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش بوم گردی در استان بوشهر تصریح کرد: تعداد زیادی از روستاهای استان بوشهر در زمینه بوم گردی فعال شده اند و فقط در سال جاری ۱۹ خانه روستایی به اماکنی برای بوم گردی تبدیل شده اند و اینگونه طرح ها مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفته است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اگر به دنبال اشتغالزایی سریع و تأثیر مثبت در زندگی و معیشت مردم هستیم باید به بخش گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد گردشگران خارجی در کشور از روند رو به رشدی برخوردار بوده است گفت: آمریکایی ها تصور می کردند که با اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، مانع از سفر گردشگران خارجی به کشورمان می شوند اما گزارش ها بیانگر آن است که در سال ۹۷ که شروع تحریم‌های آمریکا بود و در سال ۹۸ هر سال ۳۰ درصد به میزان گردشگران خارجی اضافه شده است.

جهانگیری صنایع مرتبط با دریا و بخش کشاورزی را از دیگر ظرفیت های استان بوشهر برشمرد و با اشاره به سه طرح در بخش کشاورزی که در این سفر به بهره برداری رسید گفت: پرواربندی سه هزار رأسی گوساله، طرح توسعه آبیاری نوین و توسعه کشت گلخانه ای از جمله طرح هایی بود که در این سفر افتتاح شد.

معاون اول رییس جمهور خطاب به مردم استان بوشهر تصریح کرد: استان شما استانی پرظرفیت است و می تواند در سطح کشور سرآمد و شاخص باشد چرا که این استان از جوانان و مردم زحمتکش، تلاشگر و انقلابی برخوردار است که همواره در مقاطع مختلف نظیر پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مبارزات علیه استعمار که شاخص آن رییس علی دلواری است نقش تعیین کننده داشته اند که امیدوارم این نقش همواره پابرجا بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز