خبرگزاری کار ایران

مقصودی در سوال از غلامی:

انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها مبنای سیاسی دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۲۳۰

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: در دوران وزارت آقای غلامی انتخاب روسای دانشگاه ها سیاسی است و مبنای علمی ندارد.

به گزارش ایلنا، حسین مقصودی در نشست علنی نوبت عصر امروز مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سوال من حدود یک سال و نیم قبل مطرح شد که در کمیسیون حضور پیدا نکردید و اکنون اعلام می کنید که فرآیند انتخاب روسای دانشگاه ها براساس قوانین خاص است، اما به صورت مثال در دانشگاه های دخترانه از ظرفیت های موجود استفاده نمی شود.

نماینده مرم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب خوشاب با بیان اینکه اگر فرآیند انتخاب روسای دانشگاه ها بر مبنای شایسته سالاری است چرا رئیس دانشگاه مدنظر ما روز گذشته تغییر کرد؟ آیا امکان تغییر وی در یک سال و نیم گذشته وجود نداشت؟ ، تصریح کرد: اقدام شما در راستای جلوگیری از طرح سوال من در صحن علنی مجلس است.

مقصودی با اشاره به اینکه مدارک و اسنادی مبنی بر فساد مالی در برخی دانشگاه ها ارائه شده، ادامه داد: در دانشگاه های شما فساد به حدی رسیده که هفته گذشته رئیس و معاون دانشگاه بازداشت شدند.

وی با تاکید بر اینکه از دانشگاه خاصی نام نمی برم و کمیسیون سوال من را ملی تشخیص داده است، عنوان کرد: سوال را به حاشیه نبرید، چرا باید فضا بر علیه یک مدیر شکل بگیرد؟ ضعف مدیریت و نظارت شما باعث به وجود آمدن این فضا شده است. اگر در دانشگاهی که ۷۰۰ دانشجوی دختر وجود دارد، مدیری گذارده شود که برادر خود را به عنوان معاون و کارپرداز، مدیرمالی و راننده را از خویشان خود انتخاب کند، نتیجه آن کاهش تعداد دانشجویان از ۷۰۰ نفر به ۲۷۰ نفر است.

مقصودی با بیان اینکه متاسفانه در دوران مدیریت شما انتخاب روسای دانشگاه ها سیاسی است و مبنای علمی ندارد، گفت: در دانشگاه حضرت زینب (س) استادی را به دلیل افشای برخی اسناد بازنشسته کردند که بعد از گذشت ۱۹ ماه پاداش پایان خدمت دریافت نکرده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس با اشاره به اینکه مدارکی در دو برگ مبنی بر عدم نظارت شما ارائه شده است، افزود: در گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص توزیع یک و نیم تن گوشت سهمیه دختران در بازار آزاد و تخلف ۳ میلیارد تومانی مطالبی ارائه شده که شما اعلام کردید این گزارش تاکنون به دست شما نرسیده است. با آرام و متین صحبت کردن شاید فضای مجلس را آرام کنید، اما در پشت پرده از دانشجویان سوءاستفاده می شود.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه برای اسکان دانشجویان دختر از مکان مناسب استفاده نمی شود، عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم باید از حقوق دانشجویان دفاع کنیم، در دانشگاه ها باید گفتمان تغییر کند. دانشگاه ها از نظر کیفیت هر روز پسرفت دارند و ۴۲ درصد از بیکاران محصول دانشگاه ها هستند. متاسفانه در ۸۵ درصد از دانشگاه ها، دانشجویان با پرداخت پول بر سر کلاس حاضر می شوند./

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز