خبرگزاری کار ایران

جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

شهرداری‌ها موظف به تأمین بخشی از منابع مالی برای ایجاد تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی شدند

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۸۵۰

نمایندگان مجلس لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیردولتی را جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه،۱ دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است با ۱۴۹ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه با اصلاح ماده ۲ آن موافقت کردند.

ماده ۲ این لایحه به ای شرح اصلاح شد: دولت مجاز است در هر سال در بودجه سنواتی به‌ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مازاد بر الگوی مصرف در قبوض مشترکان پرمصرف برق به استثنای مشترکان خانگی روستایی و چاه های کشاورزی دارای پروانه مجاز درصدی از منابع موضوع ماده ۵ حمایت از صنعت برق کشور مصوب ۱۰ آبان ماه ۹۴ را به عنوان تعرفه پسماند تعیین کند تا صرفاً برای خرید برق تولیدی از تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی هزینه شود.

همچنین نمایندگان جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده ۳ این لایحه با ۱۴۴ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ماده ۳ به این شرح اصلاح شد: شهرداری‌های حوزه تأسیسات تبدیل پسماند به انرژی موظفند براساس ضوابط و در چارچوب قانون مدیریت پسماندها مصوب ۲۰ اردیبهشت ۸۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی و سایر قوانین مصوب شورای اقتصاد بخشی از منابع مالی لازم جهت سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در ایجاد و بهره‌برداری از تأسیسات مذکور را به‌عنوان «هزینه ورودی متناسب با میزان پسماند تحویلی» پرداخت کنند. در صورت عدم پرداخت اعتبارات تعهدشده توسط شهرداری‌ها، دولت می‌تواند نسبت به پرداخت آن از محل منابع مالی پیش‌بینی‌شده برای همان شهرداری‌ها در قانون مالیات بر ارزش افزوده با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز