خبرگزاری کار ایران

خضری در تذکر شفاهی:

دولت بعد از این همه مرگ و میر قدمی بردارد و بازارچه‌های مرزی را بازگشایی کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۸۳۵

نماینده مردم سردشت در مجلس گفت: رئیس جمهوری باید برای کمکاری و تصمیمات نسنجیده که باعث تعطیلی معابر کولبری شده است، در دادگاه عدل الهی پاسخگو باشد.

به گزارش ایلنا، رسول خضری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱ دی) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین بیانات ارزشمند ایشان و تاکیدات رئیس قوه قضائیه درخصوص رأفت اسلامی، برخورد درست و صحیمی با کولبران نشده است.

وی افزود: متاسفانه هر روز شاهد کشته شدن یا سرمازدگی یکی از کولبران می شویم. من عرض تسلیت ویژه به خانواده های کشته شدگان در غرب کشور و شهر مریوان دارم. تسلیت به خانواده های داغدار این دو نوجوان که براثر سرمازدگی برای کسب لقمه نانی برای سفره جانشان را از دست دادند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس تاکید کرد: بی تدبیری دولت جای تاسف دارد، رئیس قوه مجریه بایستی درخصوص اشتغال پایدار در مرزها کاری انجام دهد. دولت نه تنها درخصوص کسب و کار پایدار صنایع تبدیلی مناطق آزاد و ویژه و کسب و کار برای کولبران تدبیری اندیشیده نشده، با تصمیم نسنجیده درخصوص بستن و انسداد کامل مرزها و تعطیلی بازارچه های مرزی مناطق کولبری در ۴ استان کشور باعث مشکلات عدیده معیشتی برای مردم محروم شده است.

خضری مطرح کرد: مگر مردم این استان در طول ۸ سال دفاع مقدس دینشان را به نظام ادا نکردند؟  آیا مرزنشینان بخصوص غرب کشور شایسته این برخورد هستند؟ شخص رئیس جمهور باید در دادگاه عدل الهی و پیشگاه مردم برای این کم کاری ها و تصمیمات خلق الساعه پاسخو باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه علیرغم مخالفت شدید نمایندگان مرزی و تذکرات آنها این معابر کولبری تعطیل شده است و بازارچه های مرزی بازگشایی نمی‌شوند. دولت بعد از این همه مرگ و میر حداقل قدمی بردارد و مرزها را بازگشایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز