خبرگزاری کار ایران

در صحن؛

مجلس با تحقیق و تفحص از قراردادهای خرید هواپیما در دوران آخوندی مخالفت کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۵۸۵

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لزوم تحقیق و تفحص از قراردادهای خرید هواپیما و نوسازی سیستم‌های ناوبری هوایی در دوران آخوندی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱ دی) مجلس شورای اسلامی  صدیف بدری گزارش  کمیسیون عمران مبنی بر «تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از قراردادهای منعقده برای تأمین هواپیما و نوسازی سیستم‌های ناوبری هوایی توسط وزارت راه و شهرسازی» قرأت کرد که در نهایت تحقیق و تفحص آن رأی نیاورد.

از مجموع  مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر در صحن آنان با  با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع با این تحقیق و تفحص مخالفت کردند.

بر طبق آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تصویب این تحقیق و تفحص نیازمند رأی موافق «نصف به علاوه یک» نمایندگان حاضر در مجلس بود بنابراین با تفاوت ۲ رأی، این تحقیق و تفحص تصویب نشد.

این تحقیق و تفحص اسفند سال ۹۷ با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران به تصویب رسیده و باید این  تحقیق و تفحص از قراردادهای منعقده برای تأمین هواپیما، ناظر به دوره مدیریت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.

محورهای تحقیق و تفحص به شرح زیر است:

۱- عقد قرارداد خارجی و دارای جنبه و ماهیت بین‌المللی بدون مجوز مجلس شورای اسلامی

۲- چگونگی محتوا و مفاد قراردادها و اثرات مالی، حقوقی و فنی آن

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز